Idag gick det inte att hålla sig längre!

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Idag gick det inte att hålla sig längre!
Saltet har regnat bort, torra vägar och termometern på 7.5 grader.
Jag ställde på hojen direkt efter att ha dragit upp persiennerna!
Satte i vinterfodret i jackan och drog iväg. Men jag får nog ta ur fodret igen för det var jisses vad varm jag blev.
Det blev en tur innåt stan och upp längs Avenyn. Såååå gött!
Skönt att fått dämpat den värsta abstinensen.
An by the way, jag var inte ensam ute idag. Såg nog 5 till som vinkade glatt. Så härmed förklarar jag säsongen igång! ;)

Last edited:
Tog en liten runda jag med, Ny hoj sen ett tag som jag inte har provat.
När jag tittade ut såg jag torra vägar solsken 9+ i skuggan, bättre hojväder
än så här blir det inte vid denna årstiden! Så det var bara att plocka ut hojen!

Efter en runda på ca 20 min var det skönt att komma in i värmen igen,
men det killade till lite i hojtarmen:) Nu längtar man ju inte mindre till våren!!

jag funderar starkt på att fixa en gasolbrännare och bränna bort den envisa isen som ligger utanför garaget och ta sig en tur me nya moppen...

Men men bara ngr månader kvar nu...

Japp det var jäkla härligt att man fick åka av sig lite :squid.
Nu får vi hoppas det blir lika fint väder imorgon. Det ska vara sol och 7 plusgrader på eftermiddagen enligt SMHI :D

Måste nöta ut mina daytona boots eller köpa andra, svårt som attans att lägga i dom lägre växlarna :(.

2 timmar idag, LOVELY 9 grader och solksken ! Varav jag spenderade 30min på en parkering (Uuili träning) Dom håller på o bygger ut massor av affärer Å skit, så jag passade på innan dom öppnar. Men det är en väldans massa affärer runt omkring så det var ju mycke folk som glodde, de´flesta med ett leende.

MEN efter ca 30 min kom polisen, jag låtsades om som att jag inte såg dem. men vände raskt Å genade genom lite lera körde runt byggnaden och ut på vägen :D

Det var mycket skuttande upp å ner idag, klarade mig med en 15sek marginal en annan gång när framhjulet var i vädret och jag skulle stila för en kömpis, satte ner och stannade och snacka me polarn och vips så åkte polisera förbi :gnissla

Ha ha man skall ha lite tur ibland!:tummenupp

Hur gör man egentligen om man blir stannad för Bakhjulsåka? Nekar,jag slant på kopplingen,Erkänner och lovar att aldrig mer göra om det!?

skulle varit ute och åkt idag om inte motorn legat inne på verkstad.. :(

Den är dock klar på måndag-tisdag så man får hoppas att det håller sig fint en stund!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back