Idag fick jag svar på varför mina bromsar kändes lite...sunkiga

En liten fråga bara. Får man bättre bromsverkan hela tiden av att ha stålomspunnet eller är det bara så att bromsverkan inte mattas av lika mycket efter många hårda bromsningar med stålomspunnet?

Alltså är det nån vits att köpa stålomspunnet för mig som bara glider omkring och kör aktivt, men aldrig kör bana ?

yonsson skrev:
En liten fråga bara. Får man bättre bromsverkan hela tiden av att ha stålomspunnet eller är det bara så att bromsverkan inte mattas av lika mycket efter många hårda bromsningar med stålomspunnet?

Alltså är det nån vits att köpa stålomspunnet för mig som bara glider omkring och kör aktivt, men aldrig kör bana ?

Bromsarna blir mindre svampiga (du får ett stummare bromshandtag istället för att kunna "pumpa" med det när du drar in det fullt). Sen får du lite bättre nyp i bromsarna också :)

TheDude skrev:
Bromsbeläggen började visst ta slut :rolleyes: :hihi

1. Gamla beläggen :eek:
2. Annan vinkel
3. GSXR1100R fulmekar mina bromsar :hihi
4. Nya belägg införskaffades (tack för hjälpen Rogerr)
5. Nu tar bromsarna lite bättre :D

EDIT: Glömde tacka GSXR1100R för bytet av beläggen...han ville inte vänta ett par timmar på att jag skulle klura ut hur man gjorde, så han tog saken i egna händer :D
Då låter det inte som om man ligger jämnsides med ett JAS-39 Gripen när man kör om/blir omkörd av dig längre nu då?? :)

yonsson skrev:

Är det inte Stålomspunnet på ducati orginal.....?? Hade för mig det, men det kanske inte gäller alla modeller :confused:

Fram med bilder på däcken så man får se väven nu då!! :tungan

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back