Idag är jag ledsen för att...

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Vart rätt bitter när jag idag på lunchen upptäckte att jag redan spräckt förra månadens lön med närmare 5000kr, utan att egentligen köpt eller gjort någonting utöver det vardagliga.

Jag går en mörk framtid till mötes. :(

Ryggproblem, läkarna tror ryggskott men det verkar svårläkt och blir värre av och till... Vetefan om jag kommer bli bra under min livstid, så nu har man inte bara en förstörd axel utan även en förstörd rygg att dras med resten av mina eländiga dagar...:( :huvet

Ryggproblem, läkarna tror ryggskott men det verkar svårläkt och blir värre av och till... Vetefan om jag kommer bli bra under min livstid, så nu har man inte bara en förstörd axel utan även en förstörd rygg att dras med resten av mina eländiga dagar...:( :huvet

Trist att höra, men försök att motionera o röra dig ändå så mycket och varierat som möjligt. Gärna i garaget också... :tungan

Trist att höra, men försök att motionera o röra dig ändå så mycket och varierat som möjligt. Gärna i garaget också... :tungan

Det tristaste är svensk sjukvårds inställning. Ringde sjukvårdsupplysningen när jag skadade mig. Svar: "troligen en sträckning, ta en panodil, avvakta och återkom om det håller i sig."
Ringd en vecka senare, fortfarande med ryggont: "Troligen sträckning eller ryggskott, ta två panodil och återkom om det håller i sig".
En månad senare: "Troligen en sträckning eller ryggskott, tar tid att läka. Två panodil, försök att röra dig så mycket som smärtan tillåter".
Tre månader senare, akut ryggont och knapp rörlighet, akuten: "Ortopedens väntetid är oändlig, ta två panodil, kontakta vårdcentral".
Vårdcentralen dagen efter: "Typiskt ryggskott, tar tid att läka. Knarka alvedon, vila och rör dig efter vad smärtan tillåter, avvakta. Ingen undersökning nödvändig"
Men, vad helvet??:va :dummer
Seften:mad:

Ryggskott hos en person som är yngre än jag själv. Jo man tackar för den diagnosen.....

Ryggskott läker inte man får träna upp rörligheten och musklerna i ryggen. Smärtstillande typ Alvedon/ipren skall man inte äta mer än i akutfasen. inget blir bättre av att äta det veckor i sträck. Där har du bra övningar

Det tristaste är svensk sjukvårds inställning. Ringde sjukvårdsupplysningen när jag skadade mig. Svar: "troligen en sträckning, ta en panodil, avvakta och återkom om det håller i sig."
Ringd en vecka senare, fortfarande med ryggont: "Troligen sträckning eller ryggskott, ta två panodil och återkom om det håller i sig".
En månad senare: "Troligen en sträckning eller ryggskott, tar tid att läka. Två panodil, försök att röra dig så mycket som smärtan tillåter".
Tre månader senare, akut ryggont och knapp rörlighet, akuten: "Ortopedens väntetid är oändlig, ta två panodil, kontakta vårdcentral".
Vårdcentralen dagen efter: "Typiskt ryggskott, tar tid att läka. Knarka alvedon, vila och rör dig efter vad smärtan tillåter, avvakta. Ingen undersökning nödvändig"

Sedärja.
Sjukvården har gått frammåt.
Jag har haft ryggont från och till sedan fjortonårsåldern.
Sökte för det ett par gånger när det var riktigt illa.
Samtliga gånger blev det okulär besiktning på armlängds avstånd.
Samtliga gånger blev diagnosen: "Träningsvärk".
Vid 24 års ålder blev jag förbannad och röt till.
Visade sig vara två diskbråck.
Rekomenderad behandling: Sjukpension.

Ergo: Se till att få en ordentlig undersökning.

Sedärja.

Men, Svensk sjukvård sägs ju vara jättebra! Och gratis! :rolleyes:

Har du provat naprapat, kiropraktor eller akupunktur till och med masage.
Jag söker alltid hjälp hos dessa istället för sjukvården och har på detta sätt fått hjälp med diskbråck, trasigt knä samt krånglande axel!!

Det är höst, ingen hona att värma sina frusna tår hos, jag är fan gammal, träningen ger inte tillräckligt bra resultat, har inte blivit färdig med sommaren trots att den är slut, för klen skäggväxt, fast i nikotinberoende, vill köra mer bana, kort om tid att göra mycket saker på.

Vafan, nu kan det ju iaf bara bli bättre, eller!?

Jag hade hoppats på att vara helt frisk nu efter att ha varit hemma en vecka och tagit det lugnt efter en hjärtmuskelinflammation men jag är fan fortfarande orkeslös och andfådd :(
Har jobbat några timmar per dag sen i torsdags och inte ansträngt mig för mycket men flåset tappas ganska omgående och inatt sov jag 9 timmar som en klubbad säl och jag brukar vanligtvis sova max 7 timmar och vakna pigg som en mört medan jag nu vill sova några timmar till.

Men man kan ALLTID trösta sig med att det finns nån elak jävel där ute som har det mycket värre, det är en klen tröst :)

Ryggskott hos en person som är yngre än jag själv. Jo man tackar för den diagnosen.....

Ryggskott läker inte man får träna upp rörligheten och musklerna i ryggen. Smärtstillande typ Alvedon/ipren skall man inte äta mer än i akutfasen. inget blir bättre av att äta det veckor i sträck. Där har du bra övningar

Tack för tips och länk, ska försöka komma igång så fort det slutar göra så satans ont.

Sedärja.

Fifan... Tack för tipset, ska prata med dem igen.

Har du provat naprapat, kiropraktor eller akupunktur till och med masage.
Jag söker alltid hjälp hos dessa istället för sjukvården och har på detta sätt fått hjälp med diskbråck, trasigt knä samt krånglande axel!!

Frågade om det när jag var på sjukan. De så att man kan testa när det börjar bli bättre men inte för tidigt... Det du säger gör det dock klart mer intressant mer omgående i och med att jag som sagt har en taskig axel också... Får se om det finns någon vettig att gå till här i närheten. Tack :)

...för klen skäggväxt...

:ajjabajjaApp app! Har ingen hona berättat för herrn att skägg river sönder hakan vid hångelaktivitet?
Minns i sambandet då att huden på insidan av låren är än tunnare och känsligare än nånstans i ansiktet.
"Dålig" skäggväxt är inte dåligt!:mattias

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...