Idag är jag ledsen för att...

sportbike

Guest
Jag beklagar sorgen. Med tanke på vad du skrev i trådens första inlägg lider jag verkligen med dig.

Tack.
Det hemska är att det förmodligen kommer att hända fler gånger, historien har visat på det.
Har en tanke att fila på, lägga en livsstil på hyllan eller inte.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ledsen är nog ett ganska bra ord för att beskriva hur man känner sig... den här helgen som skulle bli så bra men som blev så mörk.

Du är saknad Ezzo.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
52 över... blir ju av med jobbet också, det är det värsta...

Nej, faktiskt inte.. Var omringad av 3 st... :död
162 på 110 väg? Ger enligt tabell http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelse1.htm 4 mån spärrtid me intyg från arbetsgivaren att du är starkt beroende av körkort i jobbet borde du kunna få ner det.
(Jag själv e chafför åt en som blev av me det o spärrtiden stämde väl med trafikjuristens tabeller)

Vet inte om det gäller 110 väg men i mina ögon va det bra att du erkände, kommer troligen (?) gå till åklagare som ger ett strafföreläggande ang böter o godkänner man inte så bli det rättegång o me tre poliser som vitte kommer det bli svårt att förklara sig oskyldig :gnissla
Vet att det känns jävligt tungt men när man får distans till det så finns det betydligt värre saker :kramar, härligt att du lyckats få tag på annat jobb under tiden..starkt jobbat!

Edit:trafikjuristen.se; han är inte länge aktiv men tabellerna är fortfarande en bra utgångspunkt o man kan köpa yttrandemallar.
 
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Helt slut i kroppen trots att jag nyligen haft 2 vilodagar. Fick avbryta gympasset idag då jag knappt orkade gå

Jag hatar att vila :(
 

sportbike

Guest
För att man inte talar om för sina vänner hur mycket dom betyder för en förrän det är för sent.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
För att man inte talar om för sina vänner hur mycket dom betyder för en förrän det är för sent.

Ta vara på den vetskapen och låt de som betyder något för dig få veta det... inte bara en gång utan när du faktiskt känner så.
Själv är jag väldigt öppen med min uppskattning.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag undrade vart fan mitt lämp tog vägen och ringde Transportstyrelsen.
Min ansökan måste ha kommit bort på posten så nu får jag skicka in en ny :(
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
För att man inte talar om för sina vänner hur mycket dom betyder för en förrän det är för sent.

Ja...för man tror att livets tråd är som en sjujävla kätting. Stark och hållbar i oändlighet.

Men i själva verket är den som den tunnaste silkestråd. Och innan man vet ordet av har den knipsats av. :död

Beklagar sorgen sportbike. Alla dina, dom kommer för ofta nu.

//Madelene
 

sportbike

Guest
Ja...för man tror att livets tråd är som en sjujävla kätting. Stark och hållbar i oändlighet.

Men i själva verket är den som den tunnaste silkestråd. Och innan man vet ordet av har den knipsats av. :död

Beklagar sorgen sportbike. Alla dina, dom kommer för ofta nu.

//Madelene

Tack vännen :krama
 

0scar

Guest
Min katt som alltid varit lite mysko (omplaceringskisse) har den senaste veckan blitt aggressiv. Sa ratt som det ar, helt utan provokation har jag 8kg katt med vassa klor morrandes och frasandes at mig. Ror jag mig, attackerar den.

Veterinaren idag. Hur fan ska jag fa ner den i transportladan :(
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Min katt som alltid varit lite mysko (omplaceringskisse) har den senaste veckan blitt aggressiv. Sa ratt som det ar, helt utan provokation har jag 8kg katt med vassa klor morrandes och frasandes at mig. Ror jag mig, attackerar den.

Veterinaren idag. Hur fan ska jag fa ner den i transportladan :(

Våran katt var inte glad (men nog inte häflten så arg som din verkar vara:gnissla) när vi skulle ge honom medicin efter att han fått urinsten.
Han var dock inte arg på oss utan mer på den äckliga sprutan, fick gömma den för så fort han såg den så stack han iväg.

Vi virade in honom i en handuk, föredel att vara två. Handduken gjorde det omöjligt för honom att få fram klorna. '

Lycka till!
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
mer sur för att dom flesta FB ska ha 34000:- eller mer för halvförsäkring åt en zx10r - 08 när min r1 -09 kostade 18k per år....
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Min har varit kass i en vecka. Har inte hunnit titta på det närmare innan. Fick tipset att det var en givare...men nix....kopparspån i oljan. :(

Jag vet åtminstone vad det är, beställde nytt från usa och dan efter startar island ännu en vulkan, plötsligt händer det. Men att tappa en 100 meters i toan, fy fan vilket djävla mörker B-)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top