Idag är det nog slut...

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
... på det roliga. Hojen skriker efter service, renovering, kärlek och ömhet. Det enda den fått i år är spö. :crash

Den börjar få väldigt konstig väghållgning eftersom gaffeln läcker olja som ett såll, den har ett drivpaket som mår kasst vilket gör att kedjan skulle behövas justeras ungefär nångång per varv eftersom det skiljer runt varvet samt allmän service behövs sen ett par mil (typ olja osv osv).

Mina handleder mår helt kasst efter wheelieträning och jutsuträning. Handflatan har ett gigantiskt köttsår i mitten efter gocart-tävling (dumfan som jag är körde jag utan handskar). Just nu kan jag knappt koppla, men crossväxla är skoj. Ryggen har också lite smått ont.

Pengar för att fippla iordning allt finns inte förrän den 25e och då är det nästan november och fipplar jag inte iordning hojen (och köper ett gäng rullar coachtejp till handlederna) kan jag inte köra mer hoj.

Slutsatsen är nog att turen hem från jobbet idag blir den sista turen på min första och förbaskat korta men ändå hyfsat långa (1.5 månad, 800 mil) säsong.

Jag vill nog ta tillfället i akt att tacka herren där uppe (som jag inte anser finns) för att jag lever och alla på sporthoj.com för att jag har haft så jävla skoj och fått en underbar start på min hojkarriär. Utan körningarna med SH hade inte den här säsongen varit 1/10 så skoj som den varit. Jag har få i min bekantskapskrets som har hoj än så länge och köra själv är ju faktiskt inte alls lika roligt som att köra många.

Lilla Rullarn ska få sig ett tack för att han visat upp hur kass han är i Slangskolan och vilka framsteg man kan göra, det gav en lite extra mod att själv öva tillsammans med andra härifrån vilket ger den lilla extraskjuts man behöver för att göra framsteg. Från små skutt till att wheela 3an ut har jag gjort. Detta med bekostnad av packboxar, drivpaket, låda (eventuellt) och bakdäck, men det är det fan värt. Skiten är till för att ANVÄNDAS! :rock

På återseende på pocketbike-race, krogrundor och annat trevligt som ska försöka hålla en vaken och hitta motivation att ge hojen all kärlek den behöver för att klara nästa års misshandel utan allt för mycket gnäll.

Förlåt Liwa1, jag har misshandlat sönder din gamla hoj lite, men jag ska försöka få den att må bra igen. :rolleyes:

TACK! SOM FAN!

Last edited:
Och den som var i så fint skick när tjejen min lämnade över nycklarna :o , men leksaker är till för att användas hårt :crash !

Kul att du fick glädje av hojjen och en rolig säsong. Vi ses säkert nästa år på två hjul.

Nu drar det ihop sig till att gå i ide snart :skrämd , men under tiden kan man :öl

/Nitrous

Men hallå...inte missvårda lilla vit så :(

Hmm, får väl erkänna att du är bättre på tygla min fd hoj och få upp den på bakhjulet. Snyggt jobbat och det ser bra ut. Så vad gör det att man får serva den lite då och då. Bara man har kul :tummenupp

Kul att du fått något att bita i nu och längta till nästa sommar. Sköt om gixxern i vinter och vårda den ömt, hälsa den från mig :hej

P.S Du får köpa handledsskydd, dom är kanonbra. ger stöd och värme när du håller på med dina trix :squid

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back