Idétorka - gardin

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Jag har faktiskt inslag av det i mosaikväggen bakom allt köksstuff.:tummenupp

Men nej, troligtvis skulle inte en hel gardin göra sig i turkost. :tungan

Men såna sitter ju i fönstren redan. :) (jag har aldrig använt dom i köket)

Jo en mönstrad panel med olika turkosa nyanser skulle bli skitsnyggt, eller en helturkos bakom en mörkare, så man bara ser en dec av de turkosa alltså..

Jo en mönstrad panel med olika turkosa nyanser skulle bli skitsnyggt, eller en helturkos bakom en mörkare, så man bara ser en dec av de turkosa alltså..

Blir det nu panel kommer jag köra enkelt endast (alltså inte två som går omlott). Jag gillar det lite mer avskalade, raka, kantiga enkla stuket. Kontraster tilltalar mig (nödvändigtvis inte svart-vitt).

Varför föreslår så många en kappa där uppe? Skojar ni eller tycker ni faktiskt att det funkar? Köket förövrigt går i högblank - svartvitt och massor med rostfritt. Dvs ganska kallt och cleant. Finns en mosaikvägg som går i olika medelhavsblå/gröna färger.
:cool:

Blir det nu panel kommer jag köra enkelt endast (alltså inte två som går omlott). Jag gillar det lite mer avskalade, raka, kantiga enkla stuket. Kontraster tilltalar mig (nödvändigtvis inte svart-vitt).

Varför föreslår så många en kappa där uppe? Skojar ni eller tycker ni faktiskt att det funkar? Köket förövrigt går i högblank - svartvitt och massor med rostfritt. Dvs ganska kallt och cleant. Finns en mosaikvägg som går i olika medelhavsblå/gröna färger.
:cool:

Du behöver helt klart en turkos panellängd o några fler detaljer, en panellängd kostar inte många kronor så iväg o handla o se o testa..

Ni var inga bra smakråd! :mad:

Jag tog ett avbrott i funderandet o målade lite istället. :D

rock.jpgansikte2.jpg

Färgval och panelgardiner.

:gnissla gardiner och val av färg är ett gnissel men panelgardiner är kanonbra.tummenupp

Inspirationsbilder:

Vitt kök med mörkröda och mörkgråa panelgardiner.

Vitt vardagsrum: Långa svarta panelgardiner i vardagsrummet.

Mörkrött blir väldigt fint tillsammans med vitt och svart. (har "bourdo"rött och grafikgrått i biorummet).Tunna panelgardiner föredrar jag men där kan man ju välja efter tycke o smak, personligen gillar jag inte mönstrade panelgardiner..

Edit: har dragit isär gardinerna så de ska synas vad avser köket, sitter i vanliga fall inte så långt ifrån varandra..

Japp, jag förstod hur du menade och tanken har slagit mig men jag tror det kommer se knäppt ut? Den troligaste kandidaten om jag ska ha en panel är något mörkt tyg, typ svart eller så, för det ska gå med allt annat i köket.

Så har jag vid det andra fönstret (har två :näsblod fönster i köket), det ska mest vara för att det är praktiskt, har brödrost, stereo på andra sidan.:)

Bifogat

• gardiner.JPG
    gardiner.JPG
    42.4 KB · Visningar: 109
  • gardiner1.JPG
    gardiner1.JPG
    45.8 KB · Visningar: 88
Last edited:
Så har jag vid det andra fönstret (har två :näsblod fönster i köket), det ska mest vara för att det är praktiskt, har brödrost, stereo på andra sidan.:)

Snyggt med det gråa mot vinrött! :tummenupp

Tyvärr funkar det inte med min nuvarande setup i köket. Det skulle vara i sovrummet, eller kärleksgrottan som jag föredrar, men där kör jag det mer brun/beige-softa köret. Mkt harmoniskt och lugnt.

Lite som den vänstra bilden har jag i vardagsrummet. Rakt och kantigt med massa kontraster. Jag är nöjd. Men nu var det ju köksgardinen det gällde! :mad:

:)

PS. Snygg lampa, har kollat lite på den själv men den funkar inte hos mig tyvärr. På rätt ställe skulle den vara :tummenupp

Snyggt med det gråa mot vinrött!

Tyvärr funkar det inte med min nuvarande setup i köket. Det skulle vara i sovrummet, eller kärleksgrottan som jag föredrar, men där kör jag det mer brun/beige-softa köret. Mkt harmoniskt och lugnt.
Lite som den vänstra bilden har jag i vardagsrummet. Rakt och kantigt med massa kontraster. Jag är nöjd. Men nu var det ju köksgardinen det gällde!
PS. Snygg lampa, har kollat lite på den själv men den funkar inte hos mig tyvärr. På rätt ställe skulle den vara :tummenupp

Det finns något som heter lamellgardiner , de skyddar mot solljus. Funderar på att fixa det (bild 2) i vardagsrummet i sommar men dem är dyra :död. http://www.silentgliss.se/

Spiderlampa :rockar men det krävs mycket takhöjd för att den ska komma till sin rätt, lägg märke till brandvarnaren som hänger i sladden och mctavlan :hihi.

En bläckfisk kanske passar hos dig (octupuslampa köpt hos EM-möbler, plexiglas, spiderlampa finns på MIO). lite ot men ett rum med fina gardiner är ingenting utan en fin lampa.

och mctavlor...

tycker jag i alla fall ;)

Bifogat

• octupus.JPG
    octupus.JPG
    22.4 KB · Visningar: 51
  • lamellgardin.JPG
    lamellgardin.JPG
    13.4 KB · Visningar: 53
Last edited:
Jag är intresserad av allt snyggt. Spelar faktiskt inte så stor roll vad det är. Tyvärr finns det mycket som är snyggt men allt passar inte hos en bara för det. Det måste ju funka med det övriga osv, men jag är openminded så shoot bara. :) Kan ni inte posta lite bilder så man kan se och få inspiration!? :tummenupp

Ääh, han verkar inte intresserad av en jalusi (en typ veckad kappa/rullgardin) oavsett.

Okej att det verkar praktiskt, men är dem liknande den här så förstår jag för fy va ful den var :gnissla (ge mig ett exempel på en snygg så kanske jag ändrar åsikt).

Bifogat

• alvine_jalusi.jpg
    alvine_jalusi.jpg
    4.5 KB · Visningar: 114
Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...