Idétorka - gardin

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Har ett nyrenoverat kök som går mest i svart och vitt. Nu står jag inför att ordna med nån slags gardiner eller annat i köksfönstret men kan inte komma på vad jag ska ha.

För att komplicera saken ytterligare så har jag byggt köket så att en bänkskiva kommer precis inpå fönsterblecket på vänstersidan av fönstret vilket effektivt förhindrar att något hänger ända ner till golvet där, typ såna där raka smala gardiner, annars hade ju det varit ett alternativ eftersom plats finns på högersidan plus att jag har såna i andra rum och är nöjd med dessa.

De alternativ som jag kan komma på på rak arm är:
*Strunta i gardiner helt. (så är det nu)
*"Pensionärsgardin" som går rakt över ovantill. :skrämd
*Gardin på ena sidan bara :va

Finns det något annat alternativ till gardin om man ändå vill ha något fräscht?

Tips och idér mottages tacksamt!

Är du kvinna bjuder jag på middag som tack för hjälpen. :)

De du ska ha är panelgardin bara på ena sidan, fast två st av olika färg som hänger över varandra med ett litet överlapp på en dec eller så...

De blir skitbra..

De du ska ha är panelgardin bara på ena sidan, fast två st av olika färg som hänger över varandra med ett litet överlapp på en dec eller så...

De blir skitbra..

Ahh, så hette dom. Panelgardiner är :tummenupp Men bara på ena sidan känns ju sådär. Finns det verkligen folk som har så?? Jag är skeptisk till idén.

Annars skulle du kunna ha en lång vanlig gardin som du har utmed hela gardinstången och samlar upp på andra sidan i ett hänge. Som ett draperi som är uppsamlat på ena sidan. Men då försvinner mycket ljus. Jag tycker att en kappa ("pensionärsgardin") låter bäst iof ;)

Den här finns i svart-vitt och skulle bli grym som gardin.
6969585_ta.jpg

Japp, jag förstod hur du menade och tanken har slagit mig men jag tror det kommer se knäppt ut? Den troligaste kandidaten om jag ska ha en panel är något mörkt tyg, typ svart eller så, för det ska gå med allt annat i köket. Och mot den antikvita väggen kommer det nog bli crazy?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60102883
Denna då eller något liknande. dr måste ju inte vara svart bara för att resten är det. Ta något som ger lite ljus. En vit med lite shiffong eller något annat genomskinligt material som lyses upp lite av solen ger ju en häftig tvåfärgseffekt (dvs, ljusvitt och ..ehm mörkvitt :P). Dvs jag menar att mönstret på gardinen har ett annat material. Drt finns massor att kolla på Ikea och andra affärer.

Annars skulle du kunna ha en lång vanlig gardin som du har utmed hela gardinstången och samlar upp på andra sidan i ett hänge. Som ett draperi som är uppsamlat på ena sidan. Men då försvinner mycket ljus. Jag tycker att en kappa ("pensionärsgardin") låter bäst iof ;)

Aha! Du menar typ såhär?:D
fönster2.JPG

Japp, jag förstod hur du menade och tanken har slagit mig men jag tror det kommer se knäppt ut? Den troligaste kandidaten om jag ska ha en panel är något mörkt tyg, typ svart eller så, för det ska gå med allt annat i köket. Och mot den antikvita väggen kommer det nog bli crazy?

snyggt tillsammans med svart och vitt är turkos... men du kanske inte e riktigt så vågad av dig? :tungan

Den här finns i svart-vitt och skulle bli grym som gardin.

Med dig kan man ju aldrig veta om du är allvarlig. :D Tyvärr funkar inte djur-temat i mitt kök :gnissla

Då är det solklart att du ska strunta i gardinen och istället ha en chilliodling i fönstret. :yoparty

Räknas plastchillis? För isåfall har jag något sånt redan. :yoparty Men nu skjuter vi bredvid målet så att säga.

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...