Idé om att göra människor glada...

Zlide skrev:

Den beryktade fanta-tanten har slagit till igen!! :hihi
Nämen, visst blir man glad! Det behövs inte så mycket egentligen, bara rätt tillfälle dyker upp så...en liten omtanke kan betyda supermycket!

Det är ganska kul faktiskt att hjälpa människor man inte känner. Då är det ju uppenbart att man inte kräver ngn motprestation.

En annan situation: När jag var yngre och inte lika kaxig stötte jag ihop med en 2-meters broiler inne på krogen. Han var fokuserad på att mucka med alla killar han såg, även mig. Jag stod i baren och han ställde sig bredvid och började halsa min öl för att se min reaktion. Jag insåg att jag troligen skulle åka på stryk om jag opponerade mig så jag sa istället. "vänta så ska jag köpa en egen öl till dig..." Helt plötsligt såg killen riktigt fånig ut...tog skamset den nya ölen o gick därifrån... :lol
Det var helt klart värt en bira att se honom förnedrad! :banana

Härligt....lång näsa till han :blah

Prata snällt o lugnt med någon som är VÄLDIGT arg på en är rätt kul för då blir personen ännu argare för man inte själv blir arg tillbaka ....tycker jag är rätt kul :hihi nääästan samma....

[swedish mode on]
Vi har en mataffärs kedja här som har som policy att varje kassa har en liten skål ingjuten i kassan dår man frivilligt lägger pengar.
Men de tar och rundar av din räkning neråt så mycket som möjligt med pengar därur utan att man frågar om det. Min landlady hade tappat plånboken en dag och märkte det först i kassan på detta stället. Hon fick lägga undan varorna och komma tillbaka senare. När hon lånat pengar av mig och kom för att lösa ut varorna så kom de fram till henne och gav henne en (motsvarighet) till triss lott och en flaska fint vin och sade "this is for you because you have had such a bad day". Det tyckte jag var jättegulligt av dem. Det är en motsvarighet till iCA...jag kan inte se det hända på ICA tyvärr hihi. Men visst var det snällt?

Håller helt med Zlide alla borde pay it forward, det ar jätte läcket när man ser folks reaktioner......
förutom den hemlöse killen som jag gav min lunch till (en bra macka och ett äpple) men så kom äpplet farande genom luften efter mig...tror han ville ha pengar istället :hihi (men det stog ju please need money for food) :fatta!

[swedish mode off] fan vad jag fick ratta innan jag skickade (klantade till knapparna sa det tjot om det)...tror att jag atergar till LONDGRENNN language

Last edited by a moderator:
Nursey skrev:
[swedish mode on]...
atergar till LONDGRENNN language

:hihi
Kortade ner lite...du behöver inte krångla för prickarnas skull - vi hajjar ändå! :tummenupp

Haha...roligt det där med äpplet! Håller med dig...ber dom om pengar till mat så ska det ju vara till mat pengarna ska gå om man ska skänka en slant.
Om de vill köpa pilsner så är det nog smartare att vara ärlig med det för hur många gånger har man hört det?? Jag skulle absolut skänka ett par kronor för ärligheten då!! :fyllisar

// :pannkyss

Zlide skrev:
:hihi
Jag skulle absolut skänka ett par kronor för ärligheten då!! :fyllisar
// :pannkyss

jag skulle fan uppskatta om det stog "öh jag vill ha en cigg för det är så jäkla kallt, så släng ner en krona om du kan avvara en" hellre än att han blev sur. Men det kommer man nog som sagt inte att se i forsta taget. Jag vill alltid hjälpa om jag kan :yoparty :pannkyss

Nursey skrev:
jag skulle fan uppskatta om det stog "öh jag vill ha en cigg för det är så jäkla kallt, så släng ner en krona om du kan avvara en" hellre än att han blev sur. Men det kommer man nog som sagt inte att se i forsta taget. Jag vill alltid hjälpa om jag kan :yoparty :pannkyss

Japp, ärlighet varar längst...

lie_beer.jpg

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!