Idètorka, behöver tips

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Hej!

Jag ska bilda ett företag i skolan och behöver komma på en bra och smidig produkt man kan sälja....

Tänkte om det är något speciellt ni mc-åkare skulle vilja att det fanns, eller något annat som inte har med mc att göra.

Vad tycks om en "vindrutespolare" för mc, så man kan spruta ner alla bilister som jävlas.

Alla ideèr är välkomna! Tänk på att det måste vara något enkelt bara!

MVH Niklas

Gör en billig och bra quickshifter eller powershifter! Helst underhållsfri. Jag köper direkt till rätt pris :). Fast du kanske söker nya uppfinningar..
//B

Nirre skrev:
Hej!

Vad tycks om en "vindrutespolare" för mc, så man kan spruta ner alla bilister som jävlas.
MVH Niklas

Var tänkte du sätta den? Inte framme på vindrutan på hojen hoppas jag.. *s*

korvgubbe skrev:
Var tänkte du sätta den? Inte framme på vindrutan på hojen hoppas jag.. *s*

Nej, kanske en liten slang i luftintaget fram om man har en sådan. Det var bara en ideè. Brainstorming....

Börja sälja delar för snabbskiftning av däck osv (motsvarande de man använder i endurance-racing).

Nirre skrev:
Nej, kanske en liten slang i luftintaget fram om man har en sådan. Det var bara en ideè. Brainstorming....

Syftade mer på att du bör tänka på var själva "utsprutet" placeras.... Känns värt att fundera på, iaf för mig som skrattat mig fördärvad sedan en god vän försökte spotta rakt fram, stående i fören på vår snabbgående motorbåt!

Tänk på att det också kan vara dom minsta och enklaste grejjerna som ingen annan har tänkt på... :gnissla

korvgubbe skrev:
Syftade mer på att du bör tänka på var själva "utsprutet" placeras.... Känns värt att fundera på, iaf för mig som skrattat mig fördärvad sedan en god vän försökte spotta rakt fram, stående i fören på vår snabbgående motorbåt!

Du har så sant! kanske inte är en så lyckad ide att ha den fram.... Kanske på sidan så man kan pricka ett öppet fönster. (självklart efter man har blivigt nersprutad med spolarvätska) :hihi

Gps sändare och mottagare i kit.

Gps sändaren fäster man på cykeln (dolt) och mottagaren har man hemma, bra när cykeln blir stulen.
Dock är det orealistiskt dyrt att få tillstånd att börja sända gps.
Radiovågor skulle funka , om tjuven håller sig inom nära avstånd. :hihi

edit
fan va du pluggar förövrigt.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=55866

Last edited:
Kåpor!!

INTE racekåpor (som är nästan identiska med orginalet) utan designkåpor (som har en fräckare design). Jag tror att det är något som många med lite äldre cyklar skulle kunna tänka att köpa. Något som verkligen förändrar utseendet av moppen, och gör den lite mer unik!

Ett stabilt Lås/markfäste som inte kostar skjortan,för dom som inte kan borra eller gjuta där dom parkerar nattetid.

En säkerhets bur/gardin för väggmontering ,att dra ner över hojen nattetid.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back