Icy Riders på SVT 15 februari

Det där om något var HÄFTIGT :yoparty !!

Får ju gåshud av ljudet och hela upplevelsen. Fattar inte att gubbfan pallar åka genom hela jäfla motherland var och vartannat år :D.

Grymt, snubben har stake ;).

Även kul med varg-olle och grabbarna, min morfar har ju kört med dem :).

Vilken skön film! Riktigt vemod när dom reste runt på tävlingarna i Ryssland. Jag blev nostalgisk och längtade tillbaka till barndomens vinterminnen från farmor och farfar i tornedalen, farmor spelade till och med på tramporgel som musiken i filmen.

Tack vara att filmen är så välgjod känns det verkligen som om man lite lärt känna denne Posa, som verkar vara en jordnära och sympatisk människa.

Sa han inte att han bott i Gävle/sandviken sedan han var 6 år, men att han tillbringade barndomens somrar i Hedemora? Så uppfattade jag det ivf, och han stod ju med sin brandkår och bevakade när halmbocken brann. Det brukar väl typiskt hända i Gävle?

Men Posa kör väl harley på gatan.
Ingen sporthojjare.
Måste vara kråmnisse.

Delade garage med hans XR1000 ett tag, han var oxo sponsrad av
HD . Hur det är nu vet jag inte, men på äldre bilder ser man att det står
Harley Davidson på skinnstället. Hur coolt som helst.

fan jag är en tung förbrytare som inte betalar TVavgift så jag kan inte se på SVT! Länka torrent så man kan ladda ner olagligt ist!

SVT lägger upp allt sitt på deras webtv på svt.se. Allt är helt gratis bara trycka på play.

Rätt många många kanaler som lägger upp allt sitt på webtven så rätt värdelöst att betala licens numer.
Annars så kan du ju skaffa en användare på "Swetv" är en jävligt bra svensk torrentsidan där dom bara har tvtorrents.

Posa var med på vår resa över Asien, så vi körde ihop i 10 veckor. En fantastikt ödmjuk och trevlig kille. Och köra kunde han. Hjälpsam som få och gnällde inte ett ord på hela resan (till skillnad från de andra gubbarna)

Medan jag krampaktigt varje sekund höll mig fast i styret i det djupa gruset och försökte hålla balansen, så kommer han lojt jazzande med ena handen på styret, kör om, och FILMAR mig med andra handen.....:gnissla RESPECT!

För er som vill kolla in fler MC-filmer i vintermörkret så såg jag att dokumentären om vår asienresa låg uppe på Pirate Bay för en tid sedan.
Sök på "transasia".

Med risk för att blanda ihop filmer.

Eran Asienresa, var det den som Posa och Ove Fundin var med på ?

/ Peter

Yepp.
Det sändes en film i 4:an i början av -07. Den var inget vidare tycker jag. För mycket gnäll och bråk med gamlingarna

Såg att den nu finns ny en omarbetad version på TPB. Med mindre gnäll.
Lite roligare. Där finns dessutom med lite material från den andra gruppen (där jag var med) som tog en mer nordlig väg genom Mongoliet.

Yepp.
Det sändes en film i 4:an i början av -07. Den var inget vidare tycker jag. För mycket gnäll och bråk med gamlingarna

Såg att den nu finns ny en omarbetad version på TPB. Med mindre gnäll.
Lite roligare. Där finns dessutom med lite material från den andra gruppen (där jag var med) som tog en mer nordlig väg genom Mongoliet.

Inte illa, det måste bli ett minne för livet med en sådan resa.
Anyway, tack för svaret !

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...