Alex R1100S
Numer bosatt i Norr
Har köpt en router, (D-link 604)
Filöverföringen i ICQ funkar inte...
Går det att få till?
Går det att få till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alex R1100S skrev:Har köpt en router, (D-link 604)
Går det att få till?
Nej, det hjälper inte eftersom file transfer kör på vilken port som helst. Man måste låsa ICQ till vissa portar samtidigt som man konfar routern för detta.Blade skrev:kOLLA SÅ DU ÖPPNAT RÄTT PORTAR I ROUTERN!!
mb skrev:fildelningen funkar 1000 ggr bättre.
Visst, för större filer bör man ha ett annat system. Kör med ett par ftp:er själv som klarar av något 100-tal meg styck. Smidigt att bara skicka en länkkorvgubbe skrev:Efter en jäkla massa strul med fildelning via icq å MSN använder jag en nätjänst för ändamålet
www.dropload.com
...där kan man skicka upp till 50mb. Jag laddar upp min fil(filer) till sidan. Polaren får ett mail med en länk som han använder för att ladda hem. Och så fort filen är hemma så har man 50mb tillgängligt igen.
Finns bara 3 nackdelar:
- max 50 mb
- endast ett försök att ladda hem filen
- Filen ligger bara där i 48 timmar
Fördelar:
- 50 mb, större än 95% av alla mailboxar
- man behöver inte rensa lådan eftersom filarna tas bort vid nedladdning eller efter 48 timmar
- man behöve rinte vara online samtidigt. Praktiskt om man ska skicka lite låtar hemifrån till jobbet som ett exempel... eller bilder(okomprimerade) till polarna från helgens fest..![]()
mb skrev:ICQ brukar sällan funka för filöverföring - ge det vilken teknisk förklaring ni vill. Om jag inte haft så mkt kontakter på ICQ hade jag nog övergett denna isrealska skapelse till förmån för MSN. MSN är funktionellt sett nästan på samma nivå som ICQ numera... och fildelningen funkar 1000 ggr bättre.
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Bike-Dagarna har öppnat!
Vinn en airbagväst från Dai... |
|