Icon Jeans Strongarm någon?

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Är det någon som har sånna byxor och kanske kan berätta om de är bra eller ikke?

Har beställt ett par i storlek 34, de sista jag kunde få tag på, eftersom de tydligen har utgått ur sortimentet.

Kör ca 98% av tiden i jeans, så tänkte om man ändå ska göra det, kan man väl vara iaf lite skyddad.

Bifogat

• icon_strongarm_denim_jeans_LG.jpg
    icon_strongarm_denim_jeans_LG.jpg
    53.8 KB · Visningar: 87
Skyddar lika dåligt som vanliga jeans(been there done that)...men annars så är de snygga o sköna :tummenupp

Det som skyddar är plast eller skin anser jag!

bäst skydd ger skinn, du kan ju köpa en ryggsäck o ta med ombyte :tummenupp säkrast så iallafall

Jeans med kevlarfoder borde ju ändå vara ett alternativ för turer till fiket.
Kanske inte som ersättnig till skinn men för de körningar när man normalt slarvar.
Har inbillat mig det i alla fall.:va

Nu vet jag inte ifall Icon har det men Lindstrand har i alla fall sådana.

Självklart att skinn ger bästa möjliga skydd, men det är inte det jag är ute efter, missförstå mig rätt nu bara :)

På längre turer så är det skinn som gäller självklart, men de flesta gånger jag kör hoj är till och från jobbet, fika, kompisar, snabb sväng till affären osv, och i ärlighetens namn så orkar jag inte dra på mig skinnbrallor etc varje gång :3freak

Därför som jag tänkte ha jeans mer iaf lite skydd.

Jag har två par - av olika modell från 2007- de finns inte i sortimentet längre, men lär vara ganska lika.

Riktigt nöjd.

Jeansen är aningens varma för att ha om man ska shoppa en hel dag under högsommaren :rolleyes: - men är perfekta för att ha när man ska ner på stan för fika, när det är lite kyligare som nu eller på föreläsning

Oerhört förvånande nog, skulle jag dock rekommendera ställ när du ska ut och leka rossi :3freak

(inte för att jag har det iofs) :glömdet

just ja: har storlek 32 long på blåjeansen- sitter lagom baggy på mig som är 183cm och ca 85kg

Riktigt snygg och sköna brallor i bra kvalité.

har däremot inte provat att vurpa i dom än... och faktum är att milen jag kört i dom är väldigt lätträknade.

brukar ha dom på mig om jag åker för att ta en kortare testrunda med en hoj. inget jag skulle ha på mig för att åka längre sträckor... kanske om man pendlar en kort sträcka... men oavsett hur långt man åkt när man vurpar så tror jag inte dom är lämpliga för det.

lite vaderade över knäna... det är allt.

lindstrands har ett par byxor sydda och vävda i kevlartråd..
kraftigare och lite klumpigare... men troligen betydligt säkrare att vurpa i..
oavsett vilken typ av bralla man väljer rekomenderar jag att man använder ett löst knäskydd innanför dessa.

//Droopfy

Jag har oxå ett par, tycker dom är sköna att köra i men som många andra säger, skall man ut och gasa på ordentligt bör man nog ta skinnbrallorna. Jag är dock övertygad om att dom hjälper lite bättre än vanliga jeans då dom har kevlarskydd + trippelsömmar. Jag kör nog 50/50 jeans/skinn.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph