ICON jacka

Vagarbonzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
CBR900RR Fireblade
Tjo! Tänkte ev slå till på en icon jacka från fc-moto. Men frågan är vilken storlek man ska ta. Var och provade Berik och Arlen ness jackor i helgen och i dom skinnjackorna klämmer man in sig i storlek 50 och då e de fan så de gör ont! med andra ord som sitter som ett korvskinn.

Nån som har erfarenhet av ICON jackorna och vet hur dom är i storlekerna jämnfört med ovan nämnda ?

EDIT: jo går ICON jackorna att koppla ihop med några skinn/textil byxor vill ju inte gärna åka i jeans:näsblod

Last edited:
Svårt att råda.. Storlek är rätt individuellt och fabrikaten skiljer sinsemellan..
Mitt tips är att du provar en på "hemmaplan" innan du beställer, om du har en handlare i närheten förstås..
Jag skulle aldrig beställa kläder från utlandet efter någon annans bedömning.. Struligt att byta osv..

Men det är ju bara vad jag tycker..

Vagarbonza får man fråga vikt längd?

Tyvär så går inte Icon jackorna koppla ihop med textil eller skinbyxor :( , börjar bli lite små le min jacka pågrund av det.

Jag kör i Iconjacka är normalt en M så jag tog en M, sitter perfekt, finns plats för skydd och en xtra tröja under. Icons storlekar är med sanningen överensstämmande, är du 50 normalt så skall du köpa 50 i Icon!

Jag testade en medium jacka från Icon och den passade mig, medium kör jag alltid på jackor så ta det du brukar ha! :)

Vilken jacka skall du köpa? Jag köpte precis en, men tror fan jag skall ha en storlek mindre ändå. Knappt använd. Du kan få köpa för en liten slant.

Vilken jacka skall du köpa? Jag köpte precis en, men tror fan jag skall ha en storlek mindre ändå. Knappt använd. Du kan få köpa för en liten slant.

Vilken jacka ska du sälja? Vilken storlek? Är på g att köpa ny..hör av dig om du har kvar den :tummenupp

Jag har en Icon jacka i storlek M. Köpte den i vintras och har knappt åkt med den för säsongen har precis börjat. Den är för stor så jag tänkte köpa en likadan i storlek S ifall jag får denna såld. Köpte den i butik för 6500kr och tänkte sälja iväg den för cirka en eller två tusenlappar mindre ifall nån e intresserad så skicka ett pm.
Det är en ICON Timax-2 läderjacka

Edit:Super snygg jacka så jag ska garanterat ha en likadan så jag kan stark rekommendera den.

Last edited:
Jag hade en Icon i L som passade mig: 185 /77 men den var för kort...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT