Icke MC-godkända bussfiler

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Lite nyfiken, hur hård är polisen på att stoppa och bötfälla motorcyklister som kör i bussfiler som ej är skyltade för mc o taxi? Jag har fått för mig att de är hårdare på bilburna trafikanter.. eller?

Jag kör personligen nynäsvägen varje dag och vid skogskyrkogårn står det en snutbil rätt ofta o kollar...så det vore kul och veta.

Nån som har erfarenhet av detta?

eisbaer skrev:
Lite nyfiken, hur hård är polisen på att stoppa och bötfälla motorcyklister som kör i bussfiler som ej är skyltade för mc o taxi? Jag har fått för mig att de är hårdare på bilburna trafikanter.. eller?

Jag kör personligen nynäsvägen varje dag och vid skogskyrkogårn står det en snutbil rätt ofta o kollar...så det vore kul och veta.

Jag åkte dit för två veckor sen för körning i bussfil vid Fridhemsplan. 600 pengar kostade det.

Mycket tråkigt.

sege skrev:
Jag åkte dit för två veckor sen för körning i bussfil vid Fridhemsplan. 600 pengar kostade det.

Mycket tråkigt.
Torskade för tre år sen på Bergshamraleden, snuten var helsjysst, sade att de hade order att speciellt kolla detta den dan, annars hade han låtit bli. Han körde hoj själv och insåg det orimliga i att det i en del bussfiler var OK, andra inte.
BTW, någon som åkt dit på att köra förbi bilköer, antingen mellan filer eller på vägrenen?
/Hasse

eisbaer skrev:

Åker samma väg.... tror inte MC får åka där.... jag kör där iaf... även med bil.... men om dom orkar stoppa dig lär det bli böter...

eisbaer skrev:

...klart att du ska åka i bussfilen, visar man sansad trafikfart lär du ju inte bli bötfälld. Jag har aldrig blivit det i alla fall...(ta i trä) :tungan

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back