Pingis
Ny medlem
Ohoj seglavänner.
Nu när ljuset börjar återvända även här uppe på tundran
och även vardagskvällar blir åkbara
så vore det väl både intressant och lärorikt om alla
isåkare i vårt avlånga rike kunde samla lite bilder
till beskådan och analys.
Låtom oss för en stund lämna tekniskt förstå-sig-på-ande, "dubbutstickets betydelse", "vikten av drevning" och bestyckandets ädla konster och förrena oss i ett unisont :
"B A A A A P . . . . "
Eder P.
Nu när ljuset börjar återvända även här uppe på tundran
och även vardagskvällar blir åkbara
så vore det väl både intressant och lärorikt om alla
isåkare i vårt avlånga rike kunde samla lite bilder
till beskådan och analys.
Låtom oss för en stund lämna tekniskt förstå-sig-på-ande, "dubbutstickets betydelse", "vikten av drevning" och bestyckandets ädla konster och förrena oss i ett unisont :
"B A A A A P . . . . "
Eder P.