ICA - Välfärdssnuten?

Blev nekad köpa koddar en gång när jag va 18 eller liknande, övertala den dumme bönrullarn om att det inte är 18-årsgräns på koddar va ju inte de lättaste

iof va de nog han som fick mig att börja köra utan så jag borde väl tack han :tungan

Det givna svaret: "Din dotter sade att hon tyckte att det var viktigt att vi skyddade oss. Men visst, vi kan köra utan, inget mig emot!" :tuttar

På (åtminstånde) Hemköp i Avesta så fick jag visa leg. för att jag köpte spraydeodorant. 18år hade dom på det för att snorungarna tydligen köpte det och sniffade...

I en tobaks butik här i stan var det nära att jag inte fick köpa butangas, alltså vanlig tändargas, hon sa att hon ville se leg. då frågade jag om man verkligen måste vara 18 för att köpa gasen, då sa hon bara ja. Jag hade med mig en kompis som var 18 och han stod brevid mig.
Jag- då får du köpa gasen, du är ju 18
Han- men jag har inga pengar
Jag- det har jag

När hon insåg att jag skulle få tag i det iallafall så förklarade hon att hon bara ville lätta sitt samvete då en hel del ungdomar hade sniffat skiten, då försäkrade vi henne om att vi inte var sådana inteligensbefriade varelser som gjorde sånna konstiga saker. Då fick jag köpa den endå, utan leg.

Måste iof. verkat lite misstänksamt när vi kom in och jag skulle ha både Zippo-bensin och butangas :gnissla:rofl
Men Zippo-bensinen var tydligen inget problem :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...