ICA sänker priserna den 7:e Mars!

• Thread starter Thread starter P-E
  • Start date Start date
Lartes skrev:
Fast ICA blev väll tvungna att varsla minst 500pers för att ha råd med lägre priser?

Så jag vet inte om de anställda blev lika glada som vi?
Handlar inte om att de inte har råd med att ha lägre priser. Det handlar om att öka sin vinst genom att minska sina kostnader. De hade med största sannolikhet varslat dessa människor även om de inte sänkt priserna.

Santo skrev:
Kan hända, men att gå in på Willys känns som att gå in på en second hand butik för matvaror. Sådär peppande att gå omkring där! Betalar gärna lite mer för att få strosa runt i en fräsch butik med fräschare varor.
Nu vet jag inte vad ni har för willys i närheten, men willys satsar mycket på sina lokaler. De var först i sverige med kylrum. Och i de affärer jag jobbat i så har lokalerna varit max 3 år gamla.

sportarn skrev:
Nu vet jag inte vad ni har för willys i närheten, men willys satsar mycket på sina lokaler. De var först i sverige med kylrum. Och i de affärer jag jobbat i så har lokalerna varit max 3 år gamla.

Lokalerna e väl bra men det är upplägget, färgsättningen, utbudet m.m. som gör att det ser skabbigt ut.

Här i Linköping ser det t.ex. ut som att någon har kräkts i grönsaksavdelningen. :zpy

Vi har "fått" en ny Willys butik i närheten och den är jäkligt fräsch (i Bro).
Besökte dock en gammal och den var deprimerande (i Veddesta).
Lidl tar dock priset med sin skitbutik, man vill ju bara gråta när man varit där.
Handlar själv på Coop Forum för att de har ett stort utbud och okej priser.

P-E skrev:
Jag brukar aldrig använda kasse när jag handlar, när jag handlar blir det en liten dricka eller något litet som man lägger i cykelkorgen eller väskan. Skulle jag handla mycket köper jag nog ändå, kom ihåg att min mamma hade sån där tygkasse för några år sedan.
Tar du mammas hoj till affärn? :rofl
På min tid fick man gruppstryk om man visade sig med en cykelkorg på styret :näsblod

Santo skrev:
Lokalerna e väl bra men det är upplägget, färgsättningen, utbudet m.m. som gör att det ser skabbigt ut.

Här i Linköping ser det t.ex. ut som att någon har kräkts i grönsaksavdelningen. :zpy
Utbudet är likadant som ICA med skillnaden att willys har ett alternativ som är billigare. Färgsättningen förstår jag inte. De kör med vitt och rött som är deras huvudfärger. Upplägget vet jag heller inte vad du menar. De har som de flesta vanliga butiker med bröd först och färskvaror i mitten och godis på slutet.

sportarn skrev:
Utbudet är likadant som ICA med skillnaden att willys har ett alternativ som är billigare. Färgsättningen förstår jag inte. De kör med vitt och rött som är deras huvudfärger. Upplägget vet jag heller inte vad du menar. De har som de flesta vanliga butiker med bröd först och färskvaror i mitten och godis på slutet.

Med upplägget (kanske lite fel ordval) menade jag att det ser ut som att man stått på andra sidan stan och kastat in varorna i hyllorna. I butiken här i LKPG är fägerna rött och brunt. Stora röda stålhyllor och fula bruna kartonger överallt :zpy

Jag käkar mycket sallad o skit. Då vill jag inte att det ska se ut som om det gröna tagit sitt sista andetag, Det ser ut som om det legat där ett par veckor för länge. Frysdiskarna ska vi inte prata om.

Santo skrev:
Med upplägget (kanske lite fel ordval) menade jag att det ser ut som att man stått på andra sidan stan och kastat in varorna i hyllorna. I butiken här i LKPG är fägerna rött och brunt. Stora röda stålhyllor och fula bruna kartonger överallt :zpy

Jag käkar mycket sallad o skit. Då vill jag inte att det ska se ut som om det gröna tagit sitt sista andetag, Det ser ut som om det legat där ett par veckor för länge. Frysdiskarna ska vi inte prata om.
Trist när det är så. Vet att willys överlag är väldigt noga med att det absolut inte ska se stökigt ut i butiken.

Vill ni se en katastrof när det gäller varuupplägg så rekomenderar jag "Lågpris" i Eslöv och Hörby. max 50 cm mellan gångarna och hur mycket grejjer som helst.

//J

Santo skrev:
Kan hända, men att gå in på Willys känns som att gå in på en second hand butik för matvaror. Sådär peppande att gå omkring där! Betalar gärna lite mer för att få strosa runt i en fräsch butik med fräschare varor.

Håller med dej. Willys e riktigt skabbigt, handlar oftast på ICA Maxi eller Coop Forum. Mycket trevligare att traska runt därinne.

Våra Willys i Luleå är helt OK,
mycket bra frukt-o-grönt i Södra Hamn.
Willys är inte billigast på varje enstaka vara
men kassen blir altid billigare totalt.
Ingen idé att kasta bort pengar på de fina butikerna
om man inte ska ha något väldigt speciellt.

sandstream skrev:
Tar du mammas hoj till affärn? :rofl
På min tid fick man gruppstryk om man visade sig med en cykelkorg på styret :näsblod

Nopp, får inte använda den hon vet vad jag gör för konster på cykeln så hon lånar inte ut den.

Utan det är min egna röda 3 växlade kärringcykel. :cool:

Jag är så smart så jag har en BMX, bara för joyrides. Eftersom den saknar kedjeskydd och stänkskärmar så måste man ha shorts på sig för att cykla med den om du inte vill pajja byxbenen. Sen har jag den andra när jag vill cykla lugnt eller hyffsat lugnt, vara laglig(har lysen och reflexer) och ha lite bättre kläder på mig. Valde faktist den själv, här i Uppsala så är det coolt att ha kärringcykel.

gthyni skrev:
Våra Willys i Luleå är helt OK,
mycket bra frukt-o-grönt i Södra Hamn.
Willys är inte billigast på varje enstaka vara
men kassen blir altid billigare totalt.
Ingen idé att kasta bort pengar på de fina butikerna
om man inte ska ha något väldigt speciellt.

Agree, det blir alltid billigast i slutändan.
ICA och konsum tycker jag känns mera B än Willys + att det är stor prisskillnad.

P-E skrev:
Valde faktist den själv, här i Uppsala så är det coolt att ha kärringcykel.
Min farsa och mina två plastbrorsor bor i Uppsala och det är ett gäng riktiga kärringar :D :tummenupp

Santo skrev:

Håller med Willys är inget att skryta med.
Jag betalar gärna någon krona extra för kvalitet på varorna.
Om alla kunde sluta upp med att köpa det billigaste skiten,
så skulle Willy m.fl vara tvungna att höja sig vad gäller
kvalite på det dom säljer.

sandstream skrev:
Min farsa och mina två plastbrorsor bor i Uppsala och det är ett gäng riktiga kärringar :D :tummenupp

Aa det är de nog, men inte jag:D

Tycker faktist Ica väst, här i Uppsala är jävligt bra. Schysst personal alltid bra pris. Är något fel så får man alltid byta och så. De är aldrig snåla med sånt.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år