ICA sänker priserna den 7:e Mars!

• Thread starter Thread starter P-E
  • Start date Start date

P-E

Guest
Ett litet steg för att göra Sverige bättre! Billigare mat är ju aldrig fel! Speciellt inte för studenter och andra som har det svårt! Bra gjort ICA! :tummenupp

Coop gör likadant. Är det någon man ska tacka så är det lågpriskedjorna (som man dock kan säga både det ena och andra om).

Neanderthalaren skrev:
Coop gör likadant. Är det någon man ska tacka så är det lågpriskedjorna (som man dock kan säga både det ena och andra om).

Jadu, man kan ju t.ex. ta Netto. Värsta skiten jag varit med om! Deras varo är hårda och gamla:P Skulle köpa godis där, datumet var ju bra men oj oj oj vad det var hårt.

Det var ju verkligen på tiden att dom sänker priserna, blir ju ruinerad varje gång man handlar där..Willys är bäst!

Tror jag ska börja äta mer ute själv. Har börjat som lärarpraktikant på en gymnasieskola i stan, så nu kan jag käka på deras servering för bara 28 spänn. Tokbilligt och det verkar vara bra mat :)

P-E skrev:
Ett litet steg för att göra Sverige bättre! Billigare mat är ju aldrig fel! Speciellt inte för studenter och andra som har det svårt! Bra gjort ICA! :tummenupp

Nu skall vi väl vara försiktiga att ge ICA cred. Hade det inte varit för ICA hade våra matkassar varit betydligt billigare.

t-rex skrev:
Nu skall vi väl vara försiktiga att ge ICA cred. Hade det inte varit för ICA hade våra matkassar varit betydligt billigare.

Äh man köper sånna där tygkassar istället.:D

t-rex skrev:

Konstigt nog var det 2 ICA Maxi butiker som ökade sin försäljning mest under 2004...

Jag handlar alltid på Coop, här i stan har dom bäst sortiment.
Särkilt eftersom jag handlar så mycket ekologiskt som möjligt.
ICA är crap.

mb skrev:
Tror jag ska börja äta mer ute själv. Har börjat som lärarpraktikant på en gymnasieskola i stan, så nu kan jag käka på deras servering för bara 28 spänn. Tokbilligt och det verkar vara bra mat :)

Du skulle praktiserat på "värstingskolan" i Borås. Där äter personal och polis gratis. :D

MrGooFy skrev:
Du skulle praktiserat på "värstingskolan" i Borås. Där äter personal och polis gratis. :D
Hehe..

Att inte småttingarna fattar hur bortskämda de är. De glassar runt utan att behöva försörja sig själva, de får gratis skolmat, böcker, bidrag osv.

Biturbo skrev:
Hehe... En och annan vuxenpoäng på dem... :näsblod

Jag brukar aldrig använda kasse när jag handlar, när jag handlar blir det en liten dricka eller något litet som man lägger i cykelkorgen eller väskan. Skulle jag handla mycket köper jag nog ändå, kom ihåg att min mamma hade sån där tygkasse för några år sedan.

mb skrev:
Hehe..

Att inte småttingarna fattar hur bortskämda de är. De glassar runt utan att behöva försörja sig själva, de får gratis skolmat, böcker, bidrag osv.

Mmm det är högstadiet i den mest invandrartäta stadsdelen i Borås. Dom hade en rektor från Botkyrka tror jag det var som var där på besök och berättade hur han hade fått ordning på deras skola. Lärarna vill inte gå ut på rasterna för det är så mycket slagsmål och hot. Har varit ett jäkla liv om det i Borås tidning.

mb skrev:
Hehe..

P-E skrev:
Jag brukar aldrig använda kasse när jag handlar, när jag handlar blir det en liten dricka eller något litet som man lägger i cykelkorgen eller väskan. Skulle jag handla mycket köper jag nog ändå, kom ihåg att min mamma hade sån där tygkasse för några år sedan.

Ibland faller inläggen bra! :rofl

Fast ICA blev väll tvungna att varsla minst 500pers för att ha råd med lägre priser?

Så jag vet inte om de anställda blev lika glada som vi?

Alla extra tior som är kvar i plånboken efter en lättning på ICA/Konsum är välkommen. Det är dyrt att leva, speciellt när man inte klipper kuponger som mormor brukar göra :3freak

Men, säg för fan inte att ICA ska börja sälja eldorado och andra märkliga halvfabrikat där de har bytt etikett på alla varor för att de gick ut förra årtiondet! :mad: Nån måtta på prismatchningen måste det ändå vara.

-PLASTMISSIL- skrev:
Det var ju verkligen på tiden att dom sänker priserna, blir ju ruinerad varje gång man handlar där..Willys är bäst!

Kan hända, men att gå in på Willys känns som att gå in på en second hand butik för matvaror. Sådär peppande att gå omkring där! Betalar gärna lite mer för att få strosa runt i en fräsch butik med fräschare varor.

Lartes skrev:
Fast ICA blev väll tvungna att varsla minst 500pers för att ha råd med lägre priser?

Så jag vet inte om de anställda blev lika glada som vi?
Oftast (inte alltid) måste det kompenseras någonstans när det ska bli billigare.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år