IC Duct till RX-7 Corsair?

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
Hjälp! IC Duct till RX-7 Corsair?

Lyckades med nåt riktigt bra för ett par minuter sen.. va nere i förrådet och hade lagt hjälmen på pakethållaren till cykeln medans jag försökte röja undan lite prylar så jag kunde få in hojen. Just när jag ska flytta en kartong så händer det som inte får hända. Min månadsgamla Arai singlar ner i linoleum-golvet och krash, landar rakt på den högra "IC Duct" (Luftkanalen som sitter på skallen) och spricker.. :huvet

Efter mycket svordomar så funderar jag på om man kan beställa reservdelar, kruxet antar jag är att den är lackad osv. *suck*

Någon som vet om det går att beställa en ny IC Duct till den blåa GO!!!! Edwards Lim. Ed. lacken?

Tacksam för svar..

Last edited:

Kolla med yamaha center de kan beställa hem reservdelar till arai hjälmarna, beställde själv munventilen till min "Hayden" hjälm som är i special vit.
Det tar visserligen lite tid men det kan det vara värt att vänta på.

Lyckades med nåt riktigt bra för ett par minuter sen.. va nere i förrådet och hade lagt hjälmen på pakethållaren till cykeln medans jag försökte röja undan lite prylar så jag kunde få in hojen. Just när jag ska flytta en kartong så händer det som inte får hända. Min månadsgamla Arai singlar ner i linoleum-golvet och krash, landar rakt på den högra "IC Duct" (Luftkanalen som sitter på skallen) och spricker.. :huvet

Efter mycket svordomar så funderar jag på om man kan beställa reservdelar, kruxet antar jag är att den är lackad osv. *suck*

Någon som vet om det går att beställa en ny IC Duct till den blåa GO!!!! Edwards Lim. Ed. lacken?

Tacksam för svar..

Beställ den från Allright-Sweden www.allright.eu , eller från ett av de nya "Arai-Centers" som enligt deras säljare ska hjälpa dig med "allt" till din Arai

Gryyymt! :tummenupp

Ädit: För att klargöra lite, det var inte luftventilen som sitter mitt på skallen utan den högra av de två "kanalerna" eller va man kan kalla dem för.

Last edited:
Kontaktade Allright och fick svar att de kan beställa hem delen samt montera den åt mig, kanon! :tummenupp ca. 200 pix skulle det gå på..

Back