IBM Thinkpad 600E

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har en IBM laptop där trackpointen går av sej själv i sidled, går det att inaktivera denna i bios så att min vanliga mus inte blir störd i sina rörelser? Har kommit in i Easy setup, men hittar inget om musen. I egenskaperna för trackpointen finns inte alternativet att inaktivera, endast avinstallera, med följd att nästa gång jag startar blir den installerad automatiskt igen.

Har en likadan med samma problem. I setupen för bioset går det knappt att göra nåt. Det finns däremot en diskett att ladda ner som gör att man kan ställa om serieportar m.m. Jag minns inte om det gick att göra inställningar för trackpointen där men jag vet att det fanns massa inställningar. Prova me de!

/ Hannes

Kolla annars i "Thinkpad configuration" (se i kontrollpanelen) så slipper ni starta om pc´n och harva i setupen. Från denna kan ni styra allt på datorn.

Tror musen drar lite ibland pga fläkten/vibrationer/disken så den flyttar sig lite, inget allvarligt. Möjligen att man kan ställa ner känsligheten annars är ju disable rätt medecin!

Själv så älskar jag trackpointen (även kallad klittan - kanske därför :tungan ) och hatar plattan som är disable:ad på min.

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026