fazerfun
Gudomlig sporthojare
E22 skrev:Tycker det är bra att denna tråden sammlar upp alla sura gammla gubbar som gnäller på allt..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
E22 skrev:Tycker det är bra att denna tråden sammlar upp alla sura gammla gubbar som gnäller på allt..
Quart skrev:Körde igår mellan Göteborg och Borås i bilen, dessvärre.
Detta är motorväg 110km
Låg i c:a 140km/h och körde om 3 bilar, när jag passerat bil 2 hör jag ett vrål och kollar på vägrenen.
Jag och de andra bilarna blir då omkörda på insidan av en mc med passagerare.
Mc kastar sig ut c:a 150 meter framför mig.
Mc hinner då upp flera bilar och en buss.
Då det ligger bilar på omkörning av bussen kastar sig mc återigen in på vägrenen och kör om på insidan igen. :kocko
Det rök ganska gott om allt grus som låg på vägrenen.
För ett ögonblick tänkte jag, hoppas den jäveln vurpar.
Är det bara jag eller är det fler som tycker att det borde finnas gränser för vad solk hittar på vägarna med mc.
Jag tycker också det är kul att "skoja lite" men det sker inte på motorvägen
Hade inte varit så kul om dessa killar fått en sladd och vurpat och någon sedan kört ihjäl dem.
Jake the snake skrev:Jag skiter i att folk kör som idioter om det bara drabbar dem, men så är inte fallet. Andra människor i trafiken kan råka ut för en person vars hjärna inte är frisk. Dessutom får jag som kör normalt betala en hög jävla försäkring pga idioter som inte kan köra. Det är som att de snor pengar av en förjävligt!!!!!
Själv betalar jag 25000:- halv/halvåret har en r1 98
Robban W skrev:Det är ju kul o köra hoj... eller är det bara ett transportmedel?
Varför har man en gatreggad-sporthoj om man inte gillar att bränna
på så fort man vågar?
Ska man välja säkra platser? Typ små vägar med lite trafik? Men det bor ju folk efter små vägar oxå, kanske en liten unge som precis lärt sig cykla.
Det här är bara lite frågor som jag funderade över när jag läste tråden. Jag har säkert irriterat ett par stycken i trafiken men jag har inte använt min försäkring på hojen en ända gång så någon premiehöjning beror inte på mig o då har jag ändå avverkat över tiotusen lekfulla mil i trafiken.
pease love and understanding sporthoj o trafikmoral är som ketchup på pannkaka.![]()
precis även de på customs tex kan köra som dårar i trafiken ochsåfreddexwing skrev:Håller med...
DEssutom skrev ju liraren inget om att var en sporthoj, är ni så fördommsfulla att ni bara antar att det var en sporthoj eller vet ni? De flesta hojar går ju att skrämma upp i över 140...
...själv blev jag omkörd av en taxi idag på innern på vägrenen...
/fredde
Robban_C skrev:Skorpan:
Han skrev ju faktiskt "För ett ögonblick tänkte jag...."[/i ]
Alla kan ju få en tanke i skallen i ett hett ögonblick för att därefter drabbas av klarsinne.
Men jag håller med dig i sak, man kan önska att folk ska sluta åka knarr etc men inte att de ska köra ihjäl sig, där går gränsen.
Hursomhelst så är sådant körande inte bra, varken för förarens/passagerarens chans att överleva eller för allas vår situation som hojåkare. Alla leker vi (jag också) men vi kan välja vilken väg och vilket tillfälle att göra det.
Sådana avarter som Quart beskrev tar jag definitivt avstånd från, samhället gör det också men vi kommer aldrig ifrån avarterna helt. Och varje gång samhället ser sånt här så får vi alla, mc-kollektivet (oberoende av om vi åker sh eller custom) problem av det. Avarterna kommer garanterat inte att försvinna av ökade böter, mer poliser etc, de kommer knappast ens att minska i någon nämnvärd omfattning.
Enda sättet att motverka sånt här är därför att:
*Vi alla försöker välja när vi ska lattja (för det gör vi, jag också som sagt) och att vi väljer plats/tid med förnuft.
*Vi alla tar avstånd från dumheterna och säger ifrån (ung. som jag gör nu)
*Vi alla tar avstånd från Ghostrider med fler jävla tomtar som förstör den "samhällsmässiga mc-miljön".
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |