Ibland kommer alla motgångar samtidigt!

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Jag har haft en provanställning i 2 månader som skulle vara fram till den 15/10, och sen skulle jag få fast om allt funkade i gruppen. (Jobbar med 3 andra.) Allt har gått kanonbra, och idag får man då chockbeslutet om att jag blir uppsagd fr.o.m 1/10 pga omorganisering, och jags ka ist få en projektanställning i 11 månader, utan de löneökningar jag var lovad tidigare.

Vilket jävla skit, jag har gjort viktiga val baserade på det här jobbet..Allt har ju låtit kassaskåpssäkert innan :(

Jaaa jag vet, det finns massa som har det värre, men det hjälper tyvärr inte mig just nu *ego*..

:gråta

nästan som då jag tog ett lån och köpte hoj och fick veckan efter reda på att 50 pers ska få sparken :tummenupp

Det är väl sant då som man brukar säga......"en olycka kommer sällan ensam"..

Men man brukar ju oxå saäga..."det som inte dödar,härdar".. :tummenupp

seaå här får du en :pannkyss

:rolleyes: det där är sån man kan få spel på hua hoppas det löser sig ändå för dej........
Sänder över en :krama från mej inte mycke men en liten tröst.

Synd, men hade du bevisat att du behövdes hade du haft jobb nu, tråkigt men sant :(

Du lär dig förhoppningsis nånting till nästa gång, lycka till. Erfarenheter stärker en, både bra och dåliga

Blackninja skrev:
Synd, men hade du bevisat att du behövdes hade du haft jobb nu, tråkigt men sant :(

Du lär dig förhoppningsis nånting till nästa gång, lycka till. Erfarenheter stärker en, både bra och dåliga

Nu är det inte så, jag får gå för att jag är tjänstledig från mitt gamla jobb, och alltså får gå tillbaka dit, (där jag fulkomligt vantrivs) och för att de ska slippa säga upp någon annan här i huset vars tjänst de plockar bort.

Usch, mindre kul.
Var det inte nån annan här på SH som hade skaffat sej lägenhet eller hus eller nåt och där vart det likadant med jobbet sen?

Blackninja skrev:

Är detta en mening du skulle använt till alla de 1000 Ericsson anställda som fick gå också?....... :confused:

Lotta skrev:
Är detta en mening du skulle använt till alla de 1000 Ericsson anställda som fick gå också?....... :confused:

Vid nedskärningar har man inte så mkt val! Sen att de öser lovord över en hjälper ju inte heller :(

Hoppas allt fixar sig med jobbet.....man har inte mycket att säga till om, man är bara en bricka i spelet..... :pannkyss

A-star skrev:
Hoppas allt fixar sig med jobbet.....man har inte mycket att säga till om, man är bara en bricka i spelet..... :pannkyss

Jag var så jäkla glad att jag fick det här jobbet, min dröm är ju att jobba på kontoret och försöka avancera någonstans...
Jag VILL INTE tillbaka till macken, jag verkligen vantrivs med den sortens arbete...Såg verkligen fram emot att kunna lämna in min avskedsansökan därifrån den 15/10..:(

Nä fy fasiken tjejen. vad tråkigt för dig. speciellt när man tycker att allt flyter på och man nästan är säker på att få en tjänst samt är så glad för att man äntligen får säga upp sig från sitt gamla jobb..

Det är ett hårt liv. Men ge inte upp! Det finns fler jobb, bara kämpa sig fram bäst det går. Du kan få jobba som bulltant vetja, jag har tröttnat..

Kraaam på dig!

Blackninja skrev:

Är detta VM i smidighet eller?

Man KAN få kicken fastän man inte är kass på jobbet. Men det är klart, beror ju lite på vad man själv har varit med om.. :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT