Ibland känns höga skatter motiverat...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
....oavsett hur surt det är att pröjsa för holkiies navelludsletande :tungan så känns det ibland rätt vettigt med skatter...
....Den här tösen hade ju säkerligen fått vård och operation tidigt:
http://expressen.se/index.jsp?a=470662

....djävligt hemskt att föräldrarnas ekonomi förhindrat en operation..

Jag tror något saknas i den där storyn.
Kan inte tänka mig att det går runt en massa flodhästsbarn i Florida.

Man kanske borde samla in lite pengar till de män som går runt i Sverige med en godartad prostatacancer också, fast vad skall man med pengarna till? Det finns ju ingen privat vård att köpa.

Tacka vet jag det Sverige där alla får ha det lika dåligt! :tummenupp

Felix skrev:
Man kanske borde samla in lite pengar till de män som går runt i Sverige med en godartad prostatacancer också, fast vad skall man med pengarna till? Det finns ju ingen privat vård att köpa.

Tacka vet jag det Sverige där alla får ha det lika dåligt! :tummenupp

Får du en 8 kilos pung kan jag garantera dig att du får en operation oavsett hur "godartad" någon påstått att cancern var från början...

Markus skrev:
Jag tror något saknas i den där storyn.
Kan inte tänka mig att det går runt en massa flodhästsbarn i Florida.

Så det är ok att skämta om barn med tumörer men inte med cp-skadade? Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?

Att knata runt och pissa ner sig och diverse andra krångel med apparaten får man acceptera tycker du?. I östergötland opereras inte godartad prostatacancer längre vill jag minnas.

En 8 kilos pung är låter inte så godartat... å andra sidan tror jag något saknas i Aftonbladet artikeln, jag har släktingar som legat på sjukhus i USA utan försäkring och utan krångel (även om det inte blev det lyxigaste sjukhuset)

Zee skrev:
Så det är ok att skämta om barn med tumörer men inte med cp-skadade? Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Barn+Cancer=roligt :)

:rolleyes:
Ska jag vara ärligt så tyckte jag att det jag skrev barn+cancer=roligt var ganska roligt men inte själva grejen att barn skulle ha cancer. Jag har störd humor.

Last edited:
korvgubbe skrev:
Var kan du någonstans utläsa att jag ens skulle antyda något sådant?
:va
Känner du inte till grundläggande politisk argumentationsteknik, tillskriv motståndaren en knepig åsikt och argumentera emot den. Funkar alltid, kolla exempelvis Göran P. han kör den hela tiden och den funkar, ex - nn vill göra de fattiga fattigare och de rika rikare osv...

Rent generellt kanske vi överskattar tron på Sverige som något slags idealland och att alla andra borde se och lära.

/F

Felix skrev:
Känner du inte till grundläggande politisk argumentationsteknik..

Rent generellt kanske vi överskattar tron på Sverige som något slags idealland och att alla andra borde se och lära.

/F

Jodå, nog känner jag till den typen av retorik och var på väg att kommentera just ditt grepp men valde att avstå....(kanske för att det vore att kasta sten i glashus :hihi)

Nu tror väl iofs inte jag att Sverige är något idealland där allt är en dans på rosor och inget kan förbättras bara för att jag är övertygad om att den som har en åttakilos klump i nyllet eller pungen skulle få omedelbar vård...

Ja, det är helt sjukt med sånna tumörer. Var ett program på discovery om en pojke i asien som hade en enorm tumör i ansiktet, liknande som flickan har.
De lyckades operera bort det mesta, så han kunde äta ordentligt och se på sitt andra öga också, och inte minst så att han såg ut som en pojke igen.

Såg riktigt galet ut när de öppnade upp ansiktet som en bakad potatis och började hugga bort tumörern med hammare och mejsel... :3freak

korvgubbe skrev:
Jo, kom igen! ...höj volymen å lyssna på en av våra folkkäraste artister i religiös extas!!

Fy fan, det är ju upp till var & en vad man vill fylla sitt liv med men i mina ögon (och öron) är detta totalt bortkastat.

Troende Ateist

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...