3 cl
Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
- Gick med
- 21 Jul 2007
- Hoj
- Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Detta för att andra kanske inte skall behöva riva mer än növändigt.
Hade det vanliga problmet met fukt i T-stifts brunnarna på min triple. Plockade av tanken och lyfte upp t-hattarna och mycket riktigt fukt där
. Tog även upp stiften för inspektion, dom är nya sedan vårservicen så avtorkning och tillbaka med dom igen. När jag drog det mittre så kändes det inte riktigt ok.(Vill ju känna att gängan "svarar"). Och sedan gick det bara runt
.Fy F-N tänkte jag och såg massa fina dagar gå åt H-vete medans man rev toppen och beställde packningar odyl. Men så ficka jag en liten förnimmelse att jag råkat ut för nått liknande någon gång. Tyckte även att det gick lite för lätt runt för "vanligt"gängpaj. Tog en näbbis och tog tag om toppen på stiftet och jajemen stiftet kom upp helt och fint dock utan gängan.
Bara ta och knacka ner en insexs och skruva upp gängan åxå
Alltså gängan hade gått av alldeles under tätnings brickan. I med ett nytt stift och sedan "tretaktar" triplen finfint igen
Lägge ut detta så ni inte river toppen i onödan om det skulle hända någon annan.
Hade det vanliga problmet met fukt i T-stifts brunnarna på min triple. Plockade av tanken och lyfte upp t-hattarna och mycket riktigt fukt där
. Tog även upp stiften för inspektion, dom är nya sedan vårservicen så avtorkning och tillbaka med dom igen. När jag drog det mittre så kändes det inte riktigt ok.(Vill ju känna att gängan "svarar"). Och sedan gick det bara runt