Ibland har man tur.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Detta för att andra kanske inte skall behöva riva mer än növändigt.
Hade det vanliga problmet met fukt i T-stifts brunnarna på min triple. Plockade av tanken och lyfte upp t-hattarna och mycket riktigt fukt där:gnissla . Tog även upp stiften för inspektion, dom är nya sedan vårservicen så avtorkning och tillbaka med dom igen. När jag drog det mittre så kändes det inte riktigt ok.(Vill ju känna att gängan "svarar"). Och sedan gick det bara runt:mad: .Fy F-N tänkte jag och såg massa fina dagar gå åt H-vete medans man rev toppen och beställde packningar odyl. Men så ficka jag en liten förnimmelse att jag råkat ut för nått liknande någon gång. Tyckte även att det gick lite för lätt runt för "vanligt"gängpaj. Tog en näbbis och tog tag om toppen på stiftet och jajemen stiftet kom upp helt och fint dock utan gängan.:rolleyes: Bara ta och knacka ner en insexs och skruva upp gängan åxå:tummenupp Alltså gängan hade gått av alldeles under tätnings brickan. I med ett nytt stift och sedan "tretaktar" triplen finfint igen:D Lägge ut detta så ni inte river toppen i onödan om det skulle hända någon annan.:)

Bra tips! Aldrig hört talas om att någon dragit sönder ett stift förut. Gängan brukar som sagt gå först...

Låter nästan som om någon brukar dra sina stift onödigt hårt... :tummenupp

Låter nästan som om någon brukar dra sina stift onödigt hårt... :tummenupp[/QUOTE]

No no bara så man känner att det är stopp. Inte mer:tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...