Ibland har man tur

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Idag hade jag tur för en livstid.

Jag var ute och rekade lite vägar för bl a Stockholmssnurren. På väg ut ur en by var polisen framme och stoppade mig. Jag körde i 64 på 50-väg och det räckte för 1200 i böter. Det var lite bittert men i mer av 70% av fallen hade jag kört i >74 och blivit av med körkortet. I det perspektivet är 1200 inte så mycket.

Turen tog inte slut med det. När jag lämnade polisen glömde jag stänga till tankväskan och 1,5 timmar senare upptäckte jag att plånboken var borta. Jag insåg att jag hade tillräckligt med bensin för att komma hem men inte för att köra tillbaka hela den väg jag kommit. Jag valde bort några småstumpar med grus som jag testat (de kommer inte att användas på snurren) och körde på hemmåt. Efter tio minuter hittade jag plånboken i grussträngen vid sidan av vägen. Den var lite dammig men det var allt. På torsdag ska jag åka med Team Fagersjö-El till Assen för VM i Endurance och göra det utan pengar och plastkort är inte helt enkelt. Det skulle minst sagt ha varit en av de sämsta möjliga dagarna att bli av med plånboken på.

Det måste finnas en gud och idag var han med mig.

Två lärdomar för oss alla:
Polisen kör med mindre bonus än tidigare så se upp i byarna.
Stäng alltid tankväskorna.

KjellF

Först åka dit för fortkörning, sedan tappa plånboken och kalla det tur. Det kallar jag positiv livssyn!!! :Bugar :)

kjellf skrev:
2078085 Idag hade jag tur för en livstid.

Jag var ute och rekade lite vägar för bl a Stockholmssnurren. På väg ut ur en by var polisen framme och stoppade mig. [klipp....]

Ja man får hoppas att inte polisen gjorde detsamma. Reka inför Stockholmssnurren alltså. Det vore för eländigt om de ska störa/förstöra Snurren. :huvet

Går det att berätta vilken by och var det var?

*/ ?>
Back