Ibland har man tur [Nära bilenupplevelse]

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Var ute och körde en sväng häromdagen och låg i ca 50-60 km/h och så backar det ut en skåpbil rakt i mitt körfält och jag hinner inte ens fundera på att bromsa, utan svänger allt jag kan för att inte klippa den rakt i sidan och hinner tänka "Det här går aldrig!" och så smäller det till och jag vobblar över på fel sida av vägen, men turligt nog kom det inget möte och jag höll mig kvar på hjulen.

Åkte tillbaka och tänkte skälla ut bilföraren, men han var mer chockad än mig så jag gjorde inte det. Han ersätter kåpan som måste bytas samt blinkersglaset som spräcktes

Det svarta är där bilens stötfångare snuddade.

Så min fråga är nu: Borde jag köpa en trisslott, eller är all min tur för detta år förbrukad? :näsblod

närabilen upplevelse var jag ned om idag....avsmalnande väg han har väjnings plikt mot mig och vad gör dåren jo han kör rakt mot mig trotoar kanten cirka en centimeter från mitt fram hjul och jag bara väntar att han ska klippa mig med backspeglen och som tur var gick det bra och han visste att han gjorde fel förr att han gasa iväg:mad:

så grabbar och tjejer var rädda om er...vi är om ringade av dårar

Var ute med azzazzins i lördags runt lunchtid och hade två incidenter. Först var där en kärring som kastade ut en gren på vägen mellan två av hojarna, längre fram var det sedan en gubbe som med uppsåt styrde ut över hela vägen när vi mötte honom på en krokig vägslinga.

Vad göra? Man blir så irriterad. Förvisso hade vi ett "inspirerat" tempo, men tycker väl ändå inte att någon har rätt att ta lagen i egna händer och straffa oss för det.

Var ute med azzazzins i lördags runt lunchtid och hade två incidenter. Först var där en kärring som kastade ut en gren på vägen mellan två av hojarna, längre fram var det sedan en gubbe som med uppsåt styrde ut över hela vägen när vi mötte honom på en krokig vägslinga.

Vilken väg var det på?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...