Ibland händer det oväntade på autobahn

Stämmer inte. Är bara när varvräknaren filmas som den ser ut att blinka. Inte i verkligheten.

Fast just den här modellen så blinkar varvräknaren när det är dags att växla upp. Den blinkar ju inte i början av filmen. Dock kan man ju få dioder att se ut som de blinkar när man filmar pga framerate frekvensen och diodernas frekvens inte går ihop.

Fast just den här modellen så blinkar varvräknaren när det är dags att växla upp. Den blinkar ju inte i början av filmen. Dock kan man ju få dioder att se ut som de blinkar när man filmar pga framerate frekvensen och diodernas frekvens inte går ihop.

Precis vad jag tänkte - När varvet går under 12 000 varv så är det fast sken !

Hände fars vän för många år sedan när han pressade sin Suzuki TL 1000 och en kombi kom och smekte förbi.

Det satt också en liten unge och vinkade åt fars vän på suzukin i baksätet på bilen :fakta

Hojarna brukar ha ruskiga glädjemätare i närheten av topphastigheten....
Ja du träffar 299 ganska snabbt. Men sen när du träffar varvbrytet på 6an så håller du ju 305 ca kan jag tänka mig på en zx10 2011

Hu, jag blir nervös a sådana filmer, motorvägarna blir så himla smala och krokiga i 300+.. :gnissla

hur mår motorn av att ligga konstant på så högt varv?
Kawasaki ZX10-R, Ducati 1198(?), Honda CBR1000RR och BMW S1000RR var de hojar som vid Motorrads test på Nardobanan (12km doserad cirkelbana) klarade några varv med fullgas utan problem våren 2010. Till och med, med italiensk 95 oktanig bensin.
Yamaha R1, Suzuki GSXR, KTM RC8, MV Augusta och Aprilia RSV4 var de som inte gjorde det. Vad jag minns.
Inga problem för någon hoj 2011 med Shell 100 oktan racebensin.
Det mest kritiska som jag ser det är däcken. Om man ligger på fullgas några minuter.
Speciellt bakdäcket. Gissar jag.
Tror jag såg något om +130C däckstemperatur vid Motorrads test på Nardobanan.
Så innan nått sånt här "test" vill i varje fall jag ha däck på hojen som nån annan använt i sådana här hastigheter i ett par minuter eller mer utan problem.
Och självklart 98 oktan i tanken.....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...