Smaug
minglat på mortenskrog.se
Efter en rätt sunkig dag i skolan, bestämde jag mig för att åka hem. Solen sken och på vägen bestämde jag mig för att ta en liten omväg och åkte upp emot Mölnlycke. Hade hört att det fanns bra hojvägar där, så lite halvimproviserat tog jag av mot Benareby och Hällesåker (eller något i den vägen...). Så småningom tog jag en vänster och hamnade på en fin liten väg med sjöar och annat vackert. Tuffade fram lite lugnt och såg att två hojar kom upp bakom och några sekunder senare smet de om. Hornen växte genast ut och jag bestämde mig för att hänga på. Efter några vingliga svängar var tempot uppe och jag kunde hänga på. När de stannade passade jag på att säga hej och frågade om de kände till några bra vägar (dessutom hade jag inte en aning om var jag var
) . De synnerligen vänliga motorcyklisterna förbarmade sig över min vilsna själ och lät mig hänga på. Tror det var den roligaste turen jag varit ute på. Kanonfina kurviga vägar och att ligga efter ett par gubbar som kör bra förhöjer upplevelsen väsentligt. Sådana här dagar gör det så underbart roligt att köra hoj!!!