Ibland älskar man Ebay

• Thread starter Thread starter Jokela
  • Start date Start date
Jag små läste lite grand.. i tråden..

för er som undrar...
Oftast har företag "gratis" frakt inom usa dvs känner ni någon som bor i usa så är detta ett mycket bra sätt att komma billigare undan.

MEN har du otur så fastnar paketet i tullen...

Jag fick skickat paintballutrustning till mig på detta sätt..

Men mitt paket fastnade i tullen.. Pga en VIKTIG detalj...
på paketet stod det leksaker(vilket det "är") men leksaker som väger 16kg....

Av denna anledning så ringde tullen mig och ville öppna paketet för att kolla så det va rätt..
allt va ju rätt
Förutom den lilla detaljen att allt så sprojlans nytt ut...

Sen andående värdet på paketet så är det ju lite av en chansning...
Värdet på mina saker skrevs ner.. när tullen sen skulle räkna ut moms och sånt så tog de och räknade på detta belopp...

hmm e de något mer så fråga..

om jag fick betala moms eller ej.. Just nu har jag gjort det.. återstår om jag kan "överklaga" beslutet..

Ja då har man gått & köpt ett par A-star "MotoGP Wannabe" handskar:)

De är asgrymma, sköna samt har säkerhet i toppklass :tummenupp
Alla fingrar samt HELA handleden är skyddad. ALLA i MotoGP kör med dessa handskar, såvitt jag vet & har sett.

Kruxet e bara att man åkte på tull & moms (=350 kr) eftersom Scott glömde att skriva: GIFT (Gåva) på paketet:(

Men, men jag e supernöjd ändå. Slutnotan hamnade på 2000 kr, jag beställde & betalade förra måndagen (via Paypal) o fick dem idag. Här hemma hade de gått på 3000 kr :huvet

PS. Jäkla klåfingriga & nyfikna rackare på Arlanda (läs: Tullare) De hade t.o.m öppnat mitt paket. Värdet som stod på paketet var: 110 $ btw.....

Jokela skrev:
Tänkte bara ge ett litet tips om en bra kille att handla av på Ebay.

http://stores.ebay.com/Strictly-Sport-Motorcycle-Accessory_W0QQssPageNameZl2QQtZkm

Jag köpte ett par Alpinestars Gp Tech för 1500:- inkl. frakt. Slapp tull och moms då Scott som han heter skrev "Happy birthday, hope these gloves will fit you" på paketet.

Ganska hyffsat pris då dom kostar runt 3000:- i Sverige.

Well well, bara ett litet vänligt tips!

Hmm nu när det är dax att köpa utrustning blir man ju sugen på att beställa där. Men om man tänker på storleken: Har alla välsorterade MC ställen Alpine tex så man kan prova storlek där o sen anta att det är samma i USA då. Trist o beställa skinnställ o stövlar om det sen inte passar som hemma!?!?

Ngn som har bra stövlar o skinnställ att rekommendera. Även hjälm och andra skydd för den delen också iofs. Vill ju inte lägga för mkt men som sagt, säkerheten först tack, ska vara så säkert som möjligt :tomten . Mao, vill inte lägga extra för ngt som inte innebär mer säkerhet för pengarna om ni förstår! Ngt spec man bör tänka på som man kan missa som ny i "MC världen"? :)

Har ni bra länkar eller tips lr vad som kan vara bra att veta/tänka på är jag er evigt tacksam :fyllisar

heke skrev:
Men om man tänker på storleken: Har alla välsorterade MC ställen Alpine tex så man kan prova storlek där o sen anta att det är samma i USA då. Trist o beställa skinnställ o stövlar om det sen inte passar som hemma!?!?

Jag förstår det lockande i tanken, men vad tror du din lokale MC handla ska leva av om du bara provar kläder där?

Internethandeln dödar dom lokala firmorna, och sen gnäller vi över att det finns så få MC firmor med bra service runt hörnet när vi behöver någon liten skidetalj eller ska serva motorcykeln.

Fast jag handlar själv på nätet, så här kastar jag lite ankare i båthus...

Försök stödja dom BRA handlarna i ditt närområde, dom kassa kan du använda till att prova storlekar hos, åk sen förbi provstället och visa att du har köpt just dom grejorna någon annanstans.

Jo jo.. fina flickor har RÖDA vantar......
Skulle personligen inte sätta på mig RÖDA vantar om jag inte FICK 1500:- för besväret....nää svarta eller mörkblå ska dom va.(såna som grabbar har).
:7peta

heke skrev:
Hmm nu när det är dax att köpa utrustning blir man ju sugen på att beställa där. Men om man tänker på storleken: Har alla välsorterade MC ställen Alpine tex så man kan prova storlek där o sen anta att det är samma i USA då. Trist o beställa skinnställ o stövlar om det sen inte passar som hemma!?!?

Ngn som har bra stövlar o skinnställ att rekommendera. Även hjälm och andra skydd för den delen också iofs. Vill ju inte lägga för mkt men som sagt, säkerheten först tack, ska vara så säkert som möjligt :tomten . Mao, vill inte lägga extra för ngt som inte innebär mer säkerhet för pengarna om ni förstår! Ngt spec man bör tänka på som man kan missa som ny i "MC världen"? :)

Har ni bra länkar eller tips lr vad som kan vara bra att veta/tänka på är jag er evigt tacksam :fyllisar

T.ex
Skinnställ: A-stars, dainese, Spidi mm.
Hjälm: Shoei, Arai, X-lite, OGK mm.
Ryggskydd: A-stars, dainese, halvarsson mm.

Sök och läs vad som verkar vara schyssta grejer, och testa många skinnställ. Köp ett svintight eftersom dom tänjer ut sig kraftigt. Snåla inte, men du behöver ju inte köpa det dyraste heller.

GuW skrev:
Jag förstår det lockande i tanken, men vad tror du din lokale MC handla ska leva av om du bara provar kläder där?

Internethandeln dödar dom lokala firmorna, och sen gnäller vi över att det finns så få MC firmor med bra service runt hörnet när vi behöver någon liten skidetalj eller ska serva motorcykeln.

Försök stödja dom BRA handlarna i ditt närområde, dom kassa kan du använda till att prova storlekar hos, åk sen förbi provstället och visa att du har köpt just dom grejorna någon annanstans.

Jovisst hade jag handlat direkt OM det var till bra priser. Där jag bor kan jag bara komma på en "bra" butik vilken är svindyr. Har iofs inte kollat runt så mkt men man brukar ju känna till om det finns fler. Var tex alltid man stack när man skulle handla sina moppegrejjer =P

Men som sagt, ska kolla vidare och kika runt i andra närliggande städer så =)

btw, kan va ja som missat mkt, men ngn i Malmö som vet fler "välsorterade" butiker än MC Huset? Tycker dom e kass!!!

GuW skrev:

Personligen så vill/tänker jag inte betala mer än nödvändigt, jag testade ut en helt komplett utrustning i Lellesmontern (mc-mässan). Trots att dom gav mig 15% rabatt så låg dom ca 5k över vad jag skulle få betala från tyskland. Dom 5 pappen kan man lägga på försäkringen eller något annat tråkigt.

Åter en sak: Vad gäller skinnställ, ska man köra tvådelat lr ej? Lika "säkert"? Lr är det bara vad man tycker känns bäst själv?

Thx

heke skrev:
Åter en sak: Vad gäller skinnställ, ska man köra tvådelat lr ej? Lika "säkert"? Lr är det bara vad man tycker känns bäst själv?

Thx
Smaksak, kan vara skönt att kunna dela på stället när man tar fikapaus en varm dag, lättare att pinka. Annars är dom väl ungefär lika säkra, Mitt 2-delade har iof dragkedjan som håller ihop byxorna pajat på, men inte värre än att ett par eleganta buntband fixade det :hihi

OCH som vanligt så snackar alla vitt o brett om hur man ska lura tullen,staten,handalare u name it på stålar. Kan ni inte låta bli och skriva om era erövringar hela tiden? Ta tex tråden om att köpa laptimer i USA, det slutade med att whitebuffaloracing fick bastning av AIM, dom får nu inte sälja utanför USA p,g,a att en svensk handlare/generalagent klagat hos AIM. Jag är för att köpa utomlands till en billigare peng men måste man "skrika" ut det högt och lågt till alla inkl svenska generalagenter och handlare samt tullen? Det måste ni haja att dom kollar säkert in denna suveräna sajt och med den underättelse inhämtning dom får härifrån så kan dom agera. Jag är övertygad om att ni som är på detta forum kan finna bra handlare men bra priser utomlands på egen hand. För övrigt så funderar jag starkt på att beställa ett par om min semester/ölkassa tillåter det.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman