ibar

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Skulle vilja ha denna funktion i mitt matbord går det?

[YOUTUBE-ID]iaKehq6qsdY[/YOUTUBE-ID]

Det var väl coolt, men dom kunde ju gjort det så mycket roligare..

Min första reaktion är som de flestas att det var förbaskat coolt...
Sen slår det mig....
Om man nu skulle bygga en sån däringa tingest hemma och lägga tid och pengar på detta. Hur mycket skulle den faktiskt vara igång efter ett par veckor när alla man känner varit där och sagt:
- "Ja, jävlar vad häftigt, har du byggt själv, fan vad duktig du är, tack för kaffet, hej då, kom hem till oss på tacos nästa gång!"

Då sitter man där och äter lövbiff och pommes med bea till Idol med sin självlysande bardisk som står där och glimrar i hörnet... :tråkmåns

Jodå, det går att göra ett sånt matsalsbord skulle jag tro. Men det lär bli riktigt dyrt.

Microsoft har en riktigt najs variant på det där med. Där man kan beställa direkt från disken/bordet och betala genom att lägga kortet på.

Var/är några studenter på Chalmers som också gjort något liknande åt Carlsberg. Var riktigt coolt när dom demade det :)

Microsoft har en riktigt najs variant på det där med. Där man kan beställa direkt från disken/bordet och betala genom att lägga kortet på.

Var/är några studenter på Chalmers som också gjort något liknande åt Carlsberg. Var riktigt coolt när dom demade det :)

Sådant har jag sett på "Gadget show".
Coolt?
Ja.
Vill ha?
Nej.
[YOUTUBE-ID]vDwuKZtglpU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Undrar hur det ser ut när man kladdat å spillt lite på det. Epileptique kaos :mad:

Det är ju bara nästa version av ipaden.

Förutom då möjligtvis att det där är en Microsoft-produkt.
Microsoft försöker sig på bra idéer ibland men lyckas aldrig utföra dem på ett korrekt sätt. Jag får alltid en känsla av framtidsvision anno 1992 av allt de visar. Släpper de någonting nytt så är det alltid inte mer än samma version av det gamla fast man gjort det kompatibelt med ny hårdvara, gjort någon list mer futuristiskt genomskinlig samt utan anledning bytt plats på några knappar och ikoner. De faller någonstans alltid på mållinjen vad gäller kvalitet.
Samma med Microsoft Surface; bra idé men dåligt genomfört.
Vad de behöver göra för att lyckas ordentligt med Surface:
-Dedikerat operativ, inte Windows med ett gränssnittslager ovanpå.
-Riktiga touchskärmar, inte sådana med en felmariginal på en eller flera centimeter, vilket tyvärr alltid är fallet.
-Koncentrera sig på färre men bättre saker. Ingen vill ha 75 bloatware-program i operativet hur funktionellt det än må vara om man mot förmodan skulle vilja använda en programvara med klatschigt namn(typ Super store wizard) för att göra en backup av sina prylar en gång om året istället för att drag-droppa själv till en extern hårddisk, som antagligen måste vara jättejobbigt eftersom sådana program existerar i mångfald.
-Sluta förolämpa användarens intelligens. Inga fler ballongmeddelanden, inga fler "är du verkligen säker på att du vill göra"-frågor.

Först då, kanske kanske.
Om vi tänker den där spejsade gestkontrollerade jätteskärmen i filmen Minority report, jag tror inte den gick på Windows.

Last edited:
Det blev väl en trevlig hund? :va

Var det inte så att gemet tillhörde Office-paketet och hunden fanns lite varstans i Windows?
Jag minns i alla fall från XP att man alltid hade två döda sekunder i sökfunktionen där man inte kunde göra någonting för att hundens animation gick i första hand. Man öppnade alltså sökfunktionen men kunde inte göra något förrän hjälphunden travat in i bild.
Ett världsligt problem, men hur tänkte de?

Var det inte så att gemet tillhörde Office-paketet och hunden fanns lite varstans i Windows?
Jag minns i alla fall från XP att man alltid hade två döda sekunder i sökfunktionen där man inte kunde göra någonting för att hundens animation gick i första hand. Man öppnade alltså sökfunktionen men kunde inte göra något förrän hjälphunden travat in i bild.
Ett världsligt problem, men hur tänkte de?

Vovven har riktigt gamla anor.
http://toastytech.com/guis/bob.html
Och nej, det där är inget skämt. Det är en produkt microsoft verkligen hade.

backup av sina prylar en gång om året istället för att drag-droppa själv till en extern hårddisk, som antagligen måste vara jättejobbigt eftersom sådana program existerar i mångfald.
-Sluta förolämpa användarens intelligens. Inga fler ballongmeddelanden, inga fler "är du verkligen säker på att du vill göra"-frågor.

Först då, kanske kanske.
Om vi tänker den där spejsade gestkontrollerade jätteskärmen i filmen Minority report, jag tror inte den gick på Windows.

tog bort det där jag håller med dig.

backup, väldigt skoj att själv hålla koll på alla de filer som man redigerat :näsblod (håller dock med om att det inte ska finnas så jäkla mycket förinstallerat skit)

den promptar dig för att se att det faktiskt är användaren som vill göra en förändring.

microsoft kinect har hackats till att ha liknande funktionalitet som minority report grejen (buggigt men så är det väl en vecka sen det släpptes med)

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär