I valet och kvalet! BMW s1000rr ??

Leverans i maj.... gud hur ska man överleva tills dess då?

Blir nog en blåvitröd, den e klart snyggast med allt godis till såklart o larm:tummenupp

Ska man ändå bli fattig så kan man ju se till att bli det ordentligt eller hur? :-)

Trist att vänta, men... den dagen du inte vill ha den längre så är du glad för att den kundordertillverkas. Japs-generalagenterna fullkomligt öser ut 1-2 år gamla hojar. 13 på dussinet.

Jag har K1300GT och japsmotsvarigheten heter GTR 1400. Kolla blocket och se vilken det finns flest av.

Har aldrig känt behovet av att ha det på bågen. Skulle ta det om det va gratis men det kostar ju. Då slösar jag hellre pengarna på QS

Det är standard.

Last edited:
Vilket I-lands problem, men dock är jag avundsjuk på ditt problem :tummenupp, vet inte om färgen är av någon större betydelse när det gäller den hojen, är ju urläcker vilket fall som hellst :).
Lyckans dig som har dom problemen, med bara färg problem :D,
säg gärna till fall du vill ha ett utlåtande på din hoj, måste då naturligtvis prova den då :krama :rolleyes:.

// A.B

Vilket I-lands problem, men dock är jag avundsjuk på ditt problem :tummenupp, vet inte om färgen är av någon större betydelse när det gäller den hojen, är ju urläcker vilket fall som hellst :).
Lyckans dig som har dom problemen, med bara färg problem :D,
säg gärna till fall du vill ha ett utlåtande på din hoj, måste då naturligtvis prova den då :krama :rolleyes:.

// A.B

TL1000r var faktiskt min drömhoj för 7 -8 år sen men den gången blev det en Aprilia Falco istället

Så ja vi kan bytlåna ;-)

Ser fram emot att se dig på en s1000rr på en onsdags körning framöver :D Riktigt grym hoj!

TL1000r var faktiskt min drömhoj för 7 -8 år sen men den gången blev det en Aprilia Falco istället

Så ja vi kan bytlåna ;-)

Taget :tummenupp.
Min är på lack nu, väntar med spänning för att se resultatet.
Har ändrat färguppsättningen radikalt, Saffran som grund med Antracit och silver som brytning, hmm kanske aldrig vill låna ut den :D, ha ha ha, skoja bara.
Hör av dig när snön är borta och + graderna kommer, nu är det typ 40 grader fel :huvet.

// A.B

hej

Lycka till med köpet av BMW´n, tänkte bara nämna att din nuvarande hoj är riktigt slö jämfört med BMW´n, att hantera en hoj som om du lägger på ett akrapovic har mer hkr än svenska prosuperbike cyklar.

Ska man visa någon"tuffing" på en ex. en lördagskörning att han inte har något att hämta, då går det ruskigt fort, (gäller vilken hoj som helst, då de ligger 20hkr efter även med helsystem,pcIII osv.., du sitter på ÖVER 190 hkr i backen). Trösten är att även de mest fartgalna tröttnar redan efter några gaspådrag, när de försvinner i backspegeln, men trimningen av min honda fick mig att börja köra hårdare, farten berusar.

Farten blir enorm om man inte kan behärska sig, BMW´n toppar 305km/tim enl Engelska Bike, de körde på våt bana. Så tänk på att det är ett stort steg du tar och mitt råd (som du inte bett om),låna inte ut hojen så folk ska testa om du vill ha den hel.

Det är en ny modell, så det är bara att hoppas att det inte går så illa som med Aprilia , de måste byta motorer på samliga sålda RSV4R.

hej

Lycka till med köpet av BMW´n, tänkte bara nämna att din nuvarande hoj är riktigt slö jämfört med BMW´n, att hantera en hoj som om du lägger på ett akrapovic har mer hkr än svenska prosuperbike cyklar.

Ska man visa någon"tuffing" på en ex. en lördagskörning att han inte har något att hämta, då går det ruskigt fort, (gäller vilken hoj som helst, då de ligger 20hkr efter även med helsystem,pcIII osv.., du sitter på ÖVER 190 hkr i backen). Trösten är att även de mest fartgalna tröttnar redan efter några gaspådrag, när de försvinner i backspegeln, men trimningen av min honda fick mig att börja köra hårdare, farten berusar.

Farten blir enorm om man inte kan behärska sig, BMW´n toppar 305km/tim enl Engelska Bike, de körde på våt bana. Så tänk på att det är ett stort steg du tar och mitt råd (som du inte bett om),låna inte ut hojen så folk ska testa om du vill ha den hel.

Det är en ny modell, så det är bara att hoppas att det inte går så illa som med Aprilia , de måste byta motorer på samliga sålda RSV4R.

Glädjedödare där :tungan, du menar på fullaste allvar att man vrider rullen i bott på en lånad cyckel :va, hmm varför blir jag förvånad :huvet.
Kanske som du skriver, skulle känna mig lite kymig att låna ut nya hojen :rolleyes:, jag tycker ju att det är hjärtskärande att låna ut mitt gammla staket :tungan, men det är mitt staket :D.

// A.B

RSV4:an är också grym och jag kanske skulle ha valt den då jag kört mille-r tidigare men med den usla servicen och extrema väntetider på delar och tillbehör så drar jag mig för Aprilia igen tyvärr!
Fick vänta i hundra år på garantirep. på millen :-(

Jo jag förstår dig helt och fullt!

Personligen hade jag nog tänkt köpa en lagd från utlandet (om två år dvs) och därigenom serva allt själv och köpa delar från england!

BMW har väl sitt centrallager i Tyskland och skickar delar inom någon dag istället för tröga danskar som går vilse i lagergångarna pga för många besök i kristiania och hittar rätt del en månad senare...

hej

Jag är helt övertygad om att jag kommer att kunna hantera den, dock inte utnyttja alla hk men det är det ingen som kan tror jag, i detta avlånga land.
Jag har alltid kört 1000 cc innan och är sporthojsinstruktör så jag vet hur man kör hoj ;-) Men tack för din omtanke :-)
Jag kommer nog inte att köra speciellt mkt. landsväg i år, blir mest bana.

Beställd och klar:tummenupp Blev den gulgröna för att vara lite ovanlig, blir nog en bra tjejhoj:tuttar

Nu blir väntan låååång tills april/maj när den kommer från fabrik.

Nu är min GSXR 750-08 till salu, har redan två spekulanter men först till kvarn:tummenupp

Last edited:
Jag är helt övertygad om att jag kommer att kunna hantera den, dock inte utnyttja alla hk men det är det ingen som kan tror jag, i detta avlånga land.
Jag har alltid kört 1000 cc innan och är sporthojsinstruktör så jag vet hur man kör hoj ;-) Men tack för din omtanke :-)

Beställd och klar:tummenupp Blev den gulgröna för att vara lite ovanlig, blir nog en bra tjejhoj:tuttar

Nu är min GSXR 750-08 till salu, har redan två spekulanter men först till kvarn:tummenupp

Ett stort grattis till beställningen.

Att vänta till april är väl inte hela världen, det går ju förmodligen inte att köra innan slutet mars början april.

Jag ska få min om c:a 2v, men det blir till att bara sitta och titta på den..

Har aldrig känt behovet av att ha det på bågen. Skulle ta det om det va gratis men det kostar ju. Då slösar jag hellre pengarna på QS

Om du nångång skulle panikbromsa av nån anledning så att du bromsar omkull då kommer du nog villja ha abs!

Last edited:

Tjenare "Farmor", du måste ju se till att köra liiite landsväg i alla fall... hänga med oss skitsnackare och visa gubbarna var skåpet skall stå. :)

Vad gäller din 750 så finns det en ur gänget som är lite sugen beroende på pris...

Tjenare "Farmor", du måste ju se till att köra liiite landsväg i alla fall... hänga med oss skitsnackare och visa gubbarna var skåpet skall stå. :)

Vad gäller din 750 så finns det en ur gänget som är lite sugen beroende på pris...

Tjena Krister, klart att jag ska förnedra gubbarna lite ;-)
Jo jag har redan kontakt med honom och ytterligare en till här på SH som är intresserad.

Nu kommer alla och diskuterar färgvalet med mig och jag blir ambivalent som fan!!!
Jag tog ju acid green men nu säger polarna att jag ska ta en svart istället och att den gröna ser ut som en Triumph Tiger:confused::confused:

HJÄLP!!!!

Last edited:
hej

Sant..har hört att den gasar vilt av sig själv och att bara 2 st i världen kan hantera den och en av dom är från en annan planet. Tur att jag bara hade en slö K7:a med 172hk annars hade jag dött på stört, eller ialllafall kvaddat den

Sant..har hört att den gasar vilt av sig själv och att bara 2 st i världen kan hantera den och en av dom är från en annan planet. Tur att jag bara hade en slö K7:a med 172hk annars hade jag dött på stört, eller ialllafall kvaddat den

Du har ju ingen hoj alls, lägg upp pappret från dynon, alltid kul att se kurvorna. Fortfarande fattas 20hkr mot Bmw´n med akra. Det är en stor skillnad.
Försökte ge ett råd att det inte är så lätt att hantera den kraften som BMW´n ger och att man lätt lockas med till lite tävling på någon körning med gänget. Full gas med en sån hoj har inte många upplevt.

Tjena Krister, klart att jag ska förnedra gubbarna lite ;-)
Jo jag har redan kontakt med honom och ytterligare en till här på SH som är intresserad.

Nu kommer alla och diskuterar färgvalet med mig och jag blir ambivalent som fan!!!
Jag tog ju acid green men nu säger polarna att jag ska ta en svart istället och att den gröna ser ut som en Triumph Tiger:confused::confused:

HJÄLP!!!!

Jag diggar den gröna som fan, riktigt snygg nyans och lite udda färgkombo. Rock on säger jag! :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka