I valet o kvalet...

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Jo nu e det såhär att jag håller på att ta mitt A-kort, går allt som det ska så har jag det om nån månad ungefär.

det jag sitter o grubblar över är vilken hoj jag ska ha.

Jag har alltid varit förälskad i nanjas. från att jag såg dom på gammla lågbudget filmer som 10 åring. :yoparty

Då faller det ganska klart att jag vill ha en Kawa nu när jag skaffar kort.

Det jag undrar över är om jag ska ta o börja med en zx6r eller om jag ska ta en zx9r direkt?

Min kusin som har haft hojjar till och från tycker jag ska ta det lugnt i början så jag inte köper nått jag inte kan hantera vilket är jävligt smart visserligen.

Vad har ni för åsikter om detta?
Ska jag köra med en zx6r iaf 1 eller 2 sässonger eller ska jag ta en zx9R?

Börja med en 6:a
Dom lite äldre väger även dom bly.

Det är inte förens nu dom senaste par åren som 600 klassens hojar börjat bli någorlunda smidiga.

Köp någonting som är lätt , det har du snabbt igen i körbarhet och nöje.

En massa hästkrafter behövs bara när man ska flytta skrot.

Börja med en 6:a
Dom lite äldre väger även dom bly.

Det är inte förens nu dom senaste par åren som 600 klassens hojar börjat bli någorlunda smidiga.

Köp någonting som är lätt , det har du snabbt igen i körbarhet och nöje.

En massa hästkrafter behövs bara när man ska flytta skrot.

jag hade siktat in mig på en -03 eller -05

gillar utséendet på dom samta att jag vill inbte ha massa andra färger.
Bara kawa grönt ska det vara o kanske lite svart. :yoparty

Själv hade jag satsat på en zx9a direkt.
Körde en sådan hela förrförra sommaren och man vänjer sig snabbt vid effekten så en 6a blir nog skåpmat ganska fort.

köp inget för litet bara..
man förlorar bara flis på det..

Det vet jag. Men det jag undra över är ju om en zx9r är nått att satsa på som första hoj eller om man ska ta det lite lugnt i början.

brudarna blir väl iaf lite våta även ifall man bara bara har en zx6r? :tuttar

min sexhundra räcker gott o väl till mej.. men jag hade en hornet 600 innan o den var lite små slö faktiskt.. köp en r6:a vet ja! klockren på alla de vis =)

//FISHI

Det kommer inte gå långsammare med en 600:a kan jag lova dig. Möjligtvis att den inte toppar lika mycket men på kurvig väg går det precis lika fort. Farten styr man med högerhanden.

Jag hade köpt en zx9:a direkt för gata. Det blir lite mer växlande med en 600:a vilket passar sig utmärkt på bana men kanske lite jobbigt på gata.

Skulle ta 9an direkt. Det är ganska liten skillnad mellan dom på hur fort du kommer köra mm men en större motor är smidigare att köra!

Finns ingen som blir våt på en 600:a om det inte regnar. Konstig prio dock, att tänka våta brudar..!? Tänk kul hoj istället vettja.

Finns ingen som blir våt på en 600:a om det inte regnar. Konstig prio dock, att tänka våta brudar..!? Tänk kul hoj istället vettja.

jag va visserligen inte speciellt seriös med den meningen men jag hoppades att alla förstod det. nästa gåmg medelar jag om jag är ironisk eller inte. :tungan

Spelar ingen roll. Det finns ingen som blir våt av en liten 600:a om det inte regnar. I fallet ironi så har du helt klart mött din överman, annars hade du inte svarat på ett så skitdumt inlägg i din debatt.

Spelar ingen roll. Det finns ingen som blir våt av en liten 600:a om det inte regnar. I fallet ironi så har du helt klart mött din överman, annars hade du inte svarat på ett så skitdumt inlägg i din debatt.

:tungan

Har aldrig påstått att jag e bra när det gäller ironi. så där vinner du säker helt klart. :tummenupp

Klart jag vill ha en kul hoj. brudarna kan jag skita ett ganska stort stycke i eftersom det inte är aktuellt för tillfället.

Vad anser du om min huvudfråga då? det va ju ändå därför jag startade tråden, för att få tips från erfarna hoj åkare.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti