I väntan på is eller vår...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag var bara tvungen att skaffa en till hobby nu när det är för blött för vanlig hoj, ingen is för dubbsulorna och snön lyser med sin frånvaro i skog och mark. Knyppling? Frimärkssamlande? Hugga ved? Nä, jag har börjat åka skidor utför :) Visst har jag haft plattlaggar tidigare och kanat i elljusspår, men nu bar det av till fjällen och åkande i pistade backar. Stundtals nästan lika roligt som hojåkande :yoparty och starkt beroendeframkallande.

Är det fler som krupit ur garaget och är ute i friskluften ?

TomK skrev:
Nä, jag har börjat åka skidor utför :) Visst har jag haft plattlaggar tidigare och kanat i elljusspår, men nu bar det av till fjällen och åkande i pistade backar. Stundtals nästan lika roligt som hojåkande :yoparty och starkt beroendeframkallande.

Ja visst sjutton är det kul! Men det är inte den enklaste hobbyn nu heller. Vars hittade du snö nånstans? (Jo jag vet att det faktiskt finns på vissa ställen i landet men det är ju rätt ont om det)

För min del så drar det iväg till Val Thorens i februari och Trysil i mars och jag hoppas på massor av snö vid det laget!!

Sb skrev:
2691062 Ja visst sjutton är det kul! Men det är inte den enklaste hobbyn nu heller. Vars hittade du snö nånstans? (Jo jag vet att det faktiskt finns på vissa ställen i landet men det är ju rätt ont om det)

För min del så drar det iväg till Val Thorens i februari och Trysil i mars och jag hoppas på massor av snö vid det laget!!

Näst hojåkning e nog nöta nedför på skidor det roligaste man kan hitta på.
Köpte en monoskida för några år sedan, skitkul men f*n så jobbigt.
http://www.monoski.net/images/action/pic005.jpg

http://www.smhi.se/ å klicka på snödjup.
Det finns lite snö i sverige i alla fall

..rekommenderar jag jakt!
Det är en mycket trevlig fritidssysselsättning som precis om motorcykelåkandet både kan ta en hel del tid samt kosta ganska stora pengar.

Förutom att man gör av med tid och pengar får man även:
-se naturen
-äta mackor från medhavd matsäck
-dricka skållhet dryck ur termos (eller ur mugg om man fegar)
-bära vapen
-ha tuffa gröna kläder
-se urbefolkningen ute på landet
-om det är stilla och tyst, höra banjo-tonerna från närmsta by
-god fysisk träning när nedlagda byten ska släpas till farbar väg
-ännu mer träning av långa promenader
-höra en och annan mustig fräckis i jaktkojan
-en anledning till att skaffa ett stort och tufft fordon att färdas till jakten i

Men skidåkning är ju inte heller helt fel! Eller ta det bästa av båda och ägna er åt skidskytte.

//Gurra

Sb skrev:
2691062 Ja visst sjutton är det kul! Men det är inte den enklaste hobbyn nu heller. Vars hittade du snö nånstans? (Jo jag vet att det faktiskt finns på vissa ställen i landet men det är ju rätt ont om det)
Kläppen (Sälen) öppnade lagom i mellandagarna med fin konstsnö och vi hade stuga bara 250m från liften. Annars ligger Bjursås mycket bra till, men då måste det komma lite äkta snö först.

Gurra H skrev:
2691437 ..rekommenderar jag jakt!
Instämmer! Men det är sällan lika fartfyllt och fysikkrävande. Funkar däremot fint som avkoppling. Om inte annat så får man se många soluppgångar, stora fladdermöss och en och annan vilsekommen björn :näsblod

Last edited:
Jag passar på att bygga nytt badrum i väntan på snö, om det nu kommer någon fördå ska jag åka skoter.
Sen har jag en gammal 740 som jag kör lite åkerrace med.
Och sen gör jag som Gurra ägnar mig åt matcho jakt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8