I think Rossi and Lorenzo will fight a lot

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Den här artikeln nämndes i en annan tråd:
http://www.superbikeplanet.com/2012/Dec/121218a.htm

Vad tror ni, har Furusawa rätt och kommer det att bli ett mindre krig hos Yamaha nästa år?

Det här tycker jag var intressant:

"Before Jorge arrived at Yamaha, Nakajima liked Valentino very much," Furusawa said. "Then he began to prefer Jorge, because sometimes it is hard to deal with Valentino. Instead, Jorge was young and easy to deal with".

"With Lorenzo, everything went well at Yamaha until they learned of his negotiations with Honda, back in early 2012. Nakajima was really hurt and changed attitude toward him. He understood that Jorge behaves like the other riders, in the sense that he looks after his interests."

Med tanke på Rossi och Lorenzos fight på Motegi 2010 ska det bli väldigt spännande att se dels hur Rossi tar sig an Lorenzo i början av säsongen och dels var Jorge gör om Rossi kör tufft mot honom trots att de är teamkompisar.

Jag tror inte rossi kommer hålla igen på banan. Det lär knappast Lorenzo göra heller. Speciellt i början, men sen mot slutet om det är klart att bara den ena kan vinna VM tror jag att de båda kommer vara lite försiktiga.

Sen när det gäller pressen och uttalande blir det nog väldigt diplomatiskt i början då ingen vill kasta första stenen så att säga.

...självklart om nu peddo vinner vm lär alla handskar åka av i de sista racen!

Jag tror inte rossi kommer hålla igen på banan. Det lär knappast Lorenzo göra heller. Speciellt i början, men sen mot slutet om det är klart att bara den ena kan vinna VM tror jag att de båda kommer vara lite försiktiga.
När de kom till Motegi 2010 ledde Jorge VM med 5 race kvar och var ca 140 poäng före Rossi. Trots det körde Rossi tufft och jag tror ärligt talat att om samma läge skulle uppstå i år så kommer inte Rossi lägga fingrarna emellan.

Ett osannolikt drömscenario vore att Jorge, Rossi, Pedrosa och Marquez alla hade chansen att vinna med bara några enstaka race kvar :)

Jag tror Rossi kommer att sno alla spår som finns på banorna,, han måste ju vara galet sugen på revansch 2013..

P€RRA;5693228 skrev:
Ett osannolikt drömscenario vore att Jorge, Rossi, Pedrosa och Marquez alla hade chansen att vinna med bara några enstaka race kvar :)

hållar tummarna för att det kommer ske!!!

P€RRA;5693274 skrev:
Gäller bara att han kan hänga med i Lorenzos tempo. I värsta fall kan han väl blocka när han blir varvad :tungan

Hahaha, din skojare du menar förstårs tvärtom....:hihi:hihi

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...