i Spanien får man inte göra Stoppies

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
DSC_8083_th1.jpg

Inte med bilar heller.

DSC_8097_th1.jpg

Skyltarna är bara en varning att man BÖR undvika stoppies på denna sträcka :D

Sen finns det inget förbud i något land vad jag vet :va eller?

i sverige så tar farbror blå dig för "vårdslöshet i trafik" sen om andra länder har samma regler vet jag inte.

i sverige så tar farbror blå dig för "vårdslöshet i trafik" sen om andra länder har samma regler vet jag inte.

Gör dem?
Enligt Polisen så är bakhjulsåka och stoppies en bedömningssak av Polismannen som ser dig göra dem. Kontrollerat och utan risk för andra i trafiken så ska man tydligen kunna klara sig från böter? Sen är det ju knappast att rekommendera då man själv antagligen inte gör samma bedömning som Polisen om vad som är kontrollerat och säkert.....

Gör dem?
Enligt Polisen så är bakhjulsåka och stoppies en bedömningssak av Polismannen som ser dig göra dem. Kontrollerat och utan risk för andra i trafiken så ska man tydligen kunna klara sig från böter? Sen är det ju knappast att rekommendera då man själv antagligen inte gör samma bedömning som Polisen om vad som är kontrollerat och säkert.....

Ser snuten dig göra en stoppie är det snutens eventuella ork & vilja som avgör om du får en bot, inte att du gör en yxig och ful stoppie kontra en perfekt...BELIVE MEEEEE:gnissla

vad jag förstår så varnar de för upphinningsolyckor. jag tycker att den här är bra om man vill varna för snabb växande kö!
A34.png
eller hur?Angående det med blir straffad vid äventuelt "stoppies" så har jag hittat det här, sen får man tänka på att det är alltid domstolar som beslutar.1§ Brister vägtrafikant, den som för spårvagn eller den som någon annanstans än på väg för motordrivet fordon i väsentlig mån i den omsorg och varsamhet som till förekommande av trafikolycka betingas av omständigheterna, döms för vårdslöshet i trafik till dagsböter.
Om någon vid förande av motordrivet fordon eller spårvagn gör sig skyldig till grov oaktsamhet eller visar uppenbar likgiltighet för andra människors liv eller egendom, döms för grov vårdslöshet i trafik till fängelse i högst två år.:va

Last edited:
It all comes down to huruvida du framför fordonet trafiksäkert eller inte. På framhjul såväl som på bakhjul. Anser Harry att du är värsta stoppieküngen borde han teoretiskt skita i dig. Risken är nog dock övervägande att han blir avis eftersom han i egenskap av privatperson rullar på en harley som varken kan göra bak eller fram och tar dig enbart därför. Jag vet att jag inte skulle chansa iaf om jag VISSTE att de kollade. Sen att verkligheten ser ut på ett annat sätt är som det är. Jag har aldrig torskat på bakhjulies iaf o då har jag faktiskt passerat snutten vid flertalet tillfällen. :D

Gör dem?
ah samma sak som att sladda med gammel bimmern på byn, de tycker de inte häller om ;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back