I MotoGP vinner man en bil

Capirossi gav ju bort sin BMW till mekarna då han vann IRTA shootout för ett par år sedan... undrar om mekarna deklarerade!!??? :D

Swedie skrev:
I MotoGP vinner man en bil på en försäsongsträning...

Vad vinner man i Sverige egentligen? Tycker vi ska ha något större alla rejsputtar för kämpa efter. Något värt all den pina och elände som många får ta sig igenom under en säsong.

Har jag fel?

Nej, jag tycker du har helt rätt.. Summera alla kvaltider från SM (enkelt på fem race) och dela ut nåt.. Det där borde ju nåt företag nappa på.

/Jörgen

vi pratar inte om en uppsättning däck.

Hellre en lyxresa utomlands som avslappningslyxeri! Tacka det skulle jag kunna rejsa lite extra för. Fast något större pengapris är det bästa.. en pott som syns i budgeten...

Swedie skrev:
vi pratar inte om en uppsättning däck.

Hellre en lyxresa utomlands som avslappningslyxeri! Tacka det skulle jag kunna rejsa lite extra för. Fast något större pengapris är det bästa.. en pott som syns i budgeten...
Med tanke på hur det ser ut med svensk RR så kan de pengarna som en sponsor är villig att lägga in användas på fler och byttigare sätt en en resa för vinnarna. Tycker jag.

Gustav O skrev:
Med tanke på hur det ser ut med svensk RR så kan de pengarna som en sponsor är villig att lägga in användas på fler och byttigare sätt en en resa för vinnarna. Tycker jag.
om något är dåligt berätta vad som är bättre.

Jag tror iaf att något behöver göras så att man får mer än bara en medalj eller pokal. Det är ju inte nån Björn Borg-titel som är värd miljoner...

Swedie skrev:
om något är dåligt berätta vad som är bättre.

Jag tror iaf att något behöver göras så att man får mer än bara en medalj eller pokal. Det är ju inte nån Björn Borg-titel som är värd miljoner...
Jag förstår bara inte vad ett sådant extrapris skulle ha för mening för sporten som sådan. Eftersom det redan är nog svårt nog att få in sponsorer till tävlingarna som det är så bör de pengar som kommer in användas till något vettigt som gör att sporten växer och i långa loppet kan få in ännu fler sponsorer, besökare, mer intäkter, bättre och fler race etc. För mig borde det ligga betydligt högre på prioritetslistan för arrangörer, SVEMO etc.

Du får väl instifta ett eget pris till den som är bäst - då har du dubbla morötter. Vinna samt slippa betala för någon annan. :D

Om ett företag bara är intreserade av att sponsra genom ett sånt här pris kan det väl vara ok. Men om de vill sponsra överhuvudtaget bör pengarna läggas på att sänka våra kostnader för start. Jag vill inte nån Bernadotte köper en VM hoj och vinner och får en del av mina start pengar. Funkar kanske inom sporter som inte har samma förhållade till tävlingsmaterial.

Men vad vet jag, jag är ju en dum sosse.

Men Hallå!

Om vi jämföra Klassarna mellan motogp och sveriges (tex) Stcc klass.
I motogp vinner man en BMW, men om man skulle jämföra vinsten på storhet som klasserna kör i så skulle man kanske vinna 10-100kr i stcc........

Visst om man skulle hitta någon riktig intresserad sponsor så skulle det vara något helt annat.. Men knappast en BMW Z4 M Roadster :hihi
Kanske som några säger att Dunlop,Mez,Michelin däck skulle inte vara dumt..

Jag kör för att det är dyrt och roligt. :arsele

haj

vad vinner man i övriga mästerskap? t.ex tyskland, england, spanien (cup'er).

man vinner visserligen vad är det 2000 kr ungefär i SO. Men det täcker ju knappt anmälningsavgift + el. :lol

När SO startade 96 så fick poleman i varje klass 1000:- i presentkort av Mototec tror jag SPONSORN hette mot att man hade en Mototec-dekal på hojen.
Det kanske kan va något att grunna på?

Back