I MotoGP vinner man en bil

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
I MotoGP vinner man en bil på en försäsongsträning...

Vad vinner man i Sverige egentligen? Tycker vi ska ha något större alla rejsputtar för kämpa efter. Något värt all den pina och elände som många får ta sig igenom under en säsong.

Har jag fel?

får du ta upp med dina förar kompisar i NSB...

vi i R600 kans ju kanske få slåss om en trampbil iaf från :tomten

twinner skrev:
? Varför ska man ha nåt alls? man gör väl det för nöjes skull?
För att sätta lite extra kämpeglöd?

I de flesta andra sporter kämpas det för att vinna ett pris som gör det mödan värt.

Inte för att jag har några planer att inte rejsa, bara för att det inte är någon vinst värd att kämpa för. Men det vore ju inte fel...

Gottis skrev:
och pengar växer på träd :7peta
Nej:=)

Prio ett i steget mot feta sponsorsaker är väl att göra sporten mer synlig.Tv är ju på tok för slöa att visa rejsen på TV.
Arbeta för en större publik och företagen fullkomligen kastar bilar och cash på er:=)

Gottis skrev:
får du ta upp med dina förar kompisar i NSB...

vi i R600 kans ju kanske få slåss om en trampbil iaf från :tomten

Jag något hade ju varit kul, men hitta något som inte kostar några pengar.....
Vi kunde ju lotta ut Björne E:s gamla hoj, den är väl inte värd mer än en tom Falconburk! Fast det kanske inte är så många som VILL köra fort då...... :lol
Hans nya hoj då! Fast efter en halv säsong så trillar nog grejorna av den oxå, den blir nog lika svår att bli av med i slutet på säsongen.... :lol :lol :lol

Swedie skrev:
För att sätta lite extra kämpeglöd?

I de flesta andra sporter kämpas det för att vinna ett pris som gör det mödan värt.

Inte för att jag har några planer att inte rejsa, bara för att det inte är någon vinst värd att kämpa för. Men det vore ju inte fel...
fast om rossi vinner en ny M3a så är det väl ungefär lika mycket värde i den som det är i en dubbel dajm för mig :D

blom skrev:
fast om rossi vinner en ny M3a så är det väl ungefär lika mycket värde i den som det är i en dubbel dajm för mig :D
Nu var det hans fattiglapp till teamkompis Colin Edwards som vann en BMW Z4 så det motsvarar nog bio med till hörande jumbo popcorn och cola för dig. :)

Läste just att Tiger Woods i senaste turneringen förutom en massa pengar vann en Ford GT, dock är han sponsrad av Buick så han gav bort den till sin caddie! :4skrika

05.ford.gt.f34.500.jpg

Neutral skrev:
Läste just att Tiger Woods i senaste turneringen förutom en massa pengar vann en Ford GT, dock är han sponsrad av Buick så han gav bort den till sin caddie! :4skrika

Det där låter lite konstigt med tanke på att Ford gjorde en mycket begränsad upplaga av bilen, dom som tillverkades sålde sedan Ford till dom kunder som dom tyckte var lämpligast. Fast det är ju dock möjligt att dom gjort en extra bil till denna turneringen :)

Pinky skrev:
Det där låter lite konstigt med tanke på att Ford gjorde en mycket begränsad upplaga av bilen, dom som tillverkades sålde sedan Ford till dom kunder som dom tyckte var lämpligast. Fast det är ju dock möjligt att dom gjort en extra bil till denna turneringen :)
Turneringen hette Ford Championship, det kan ju ha något med saken att göra. :tungan Tydligen kostar bilen $140' om man kan få tag på en, på auktion har de sålts för upp till $550'. Tänk om man vore caddie ändå.

Pelle B skrev:
Jag något hade ju varit kul, men hitta något som inte kostar några pengar.....
Vi kunde ju lotta ut Björne E:s gamla hoj, den är väl inte värd mer än en tom Falconburk! Fast det kanske inte är så många som VILL köra fort då...... :lol
Hans nya hoj då! Fast efter en halv säsong så trillar nog grejorna av den oxå, den blir nog lika svår att bli av med i slutet på säsongen.... :lol :lol :lol

Ne jag ska inte vara mer ot än det här...MEN den hojen om du inte glömt har förnedrat dig vid ett flertal tillfällen så snacka inte skit om den :mad: Vad beträffar den nya så får vi väl se hur fort den går :)

björn

håkan skrev:
du är redan Caddie.. fast åt Peter :tungan

EDIT: Rookie1000 är inte lika bra betalt kanske som "höjdargolf"
:va tänkte inte på det....
Undrar när jag får en sån bil av honom :hihi nån som vill åka en repa då?

Byt klass Swedie, i 250SP får vinnaren ett bakdäck och sen lottas det ut ett framdäck bland de som kommer i mål! :yoparty

Neutral skrev:
Turneringen hette Ford Championship, det kan ju ha något med saken att göra. :tungan Tydligen kostar bilen $140' om man kan få tag på en, på auktion har de sålts för upp till $550'. Tänk om man vore caddie ändå.

dem säljer en på blocket :tummenupp JA TACK!

Back