I köpartagen, polen något att ha?

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Smidigare ja!
Men pundet låg på ca 13,30 för några månader sen vilket gör england attraktivt då det ligger nere på 11 nu!

Tack för tipset med google!
Ska nog var mkt billigare att köpa i polen innan jag gör det! Om inte någon som kan polska hänger med ner dit!

Spontant tycker jag att England inte verkar så fördelaktigt map lysen sen blir nog resan lite dyrare?
Färjan från trelleborg kostar ca 1500:- med mc på hemvägen.

Smidigare ja!
Men pundet låg på ca 13,30 för några månader sen vilket gör england attraktivt då det ligger nere på 11 nu!

Tack för tipset med google!
Ska nog var mkt billigare att köpa i polen innan jag gör det! Om inte någon som kan polska hänger med ner dit!

det va iofs en grejj - pundet är ju faktiskt den valuta som tappat mest på sistonde, mer än kronan.

jag tycker att det är lite långt att åka till england bara, och aningen krångligare att registrera. språket är sällan ett problem. är egentligen bara att börja prata engelska med nån och svarar dom är det bara att erbjuda en femhundring för att följa med och översätta om nu inte säljaren kan engelska. jag tyckte mig ändå förstå det mesta i de polska texterna men jag antar att det är svårare när de börjar prata.

Spontant tycker jag att England inte verkar så fördelaktigt map lysen sen blir nog resan lite dyrare?
Färjan från trelleborg kostar ca 1500:- med mc på hemvägen.

Resa england bör kosta ca 3000:- T/R!

Missförstå mig inte då jag gärna köper en billigare mc men tyskland är billigaste blade-08 nästan 20kkr dyrare än UK(enligt motoscout.de)!

Jag skulle gärna åka ner till polen med en polsktalande kille som också ska köpa båge då det verkar konkurrenskraftiga priser där! Men i dagsläget kan jag inte ens fråga en handlare om garantiåtgärden på kopplingen är fixad vilket känns jobbigt(förutsatt att östeuropeér pratar lika bra engelska som vanligt)!

det va iofs en grejj - pundet är ju faktiskt den valuta som tappat mest på sistonde, mer än kronan.

jag tycker att det är lite långt att åka till england bara, och aningen krångligare att registrera..

Krångligare att åka kan jag hålla med om men registrera? Det gick hur smidigt som helst, vad skulle vara krångligare att registrera? Enligt en tjej som jag pratade med på transportstyrelsen så är det vanligaste som krånglar att man hade skickat in fel handlingar (regbevis med alla dess delar) från usprungslandet och där känns england lite tryggare, man kan enkelt själv läsa sig till vad som behövs på V5 dokumentet.

Eller du kanske menar lyset? Jag hade tur och fick tag i ett trasigt lyse billigt som jag endast tog reflektorn ifrån (tack bullysmile :tummenupp), värmde lyktan så jag kunde öppna och byta reflektor. Smidigt och billigt. Men det kan ju vara svårt att få tag i trasiga lyktor till nyare hojar. Tyckte faktiskt att själva registreringen med besiktningar var jäkligt smidigt och gick snabbt när man väl hade hojen hemma.

/R

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...