I hojtjuvarnas paradis röstar man såhär

Argyle skrev:
2467350 Hehe en hel del röster på sverigedemokraterna där =)

Ja, det är skrämmande hur många smygrasister det finns.

Zee skrev:
2467358 Ja, det är skrämmande hur många smygrasister det finns.

Det verkar snarare som en reaktion på ett ytterst obekvämt problem som övriga politiker inte vill ta i med tång...

Personligen skulle det aldrig falla mig in att rösta på SD, men jag tycker det är dags att de aktuella problemen tas upp till diskussion utan att det skriks "rasist" och dylikt från problemgruppen och andra linslusar.
Tyvärr verkar det ju idag så fult att ens tala om problemet att en lösning aldrig kommer kunna arbetas fram. :tummenner

Lugn skrev:
2467406 Det verkar snarare som en reaktion på ett ytterst obekvämt problem som övriga politiker inte vill ta i med tång...

Personligen skulle det aldrig falla mig in att rösta på SD, men jag tycker det är dags att de aktuella problemen tas upp till diskussion utan att det skriks "rasist" och dylikt från problemgruppen och andra linslusar.
Tyvärr verkar det ju idag så fult att ens tala om problemet att en lösning aldrig kommer kunna arbetas fram. :tummenner

Men du! :7peta Det är en sak att säga att det är ett allvarligt problem och en annan att ge makt till gamla nazister. För att lägga sin röst på SD kan man inte vara något än ren och skär idiot i mina ögon. F.ö. slipper jag gärna påhopp om att jag skulle vara en i problemgruppen eller en linslus (vad du nu menar med det).

Zee skrev:
2467426 Men du! :7peta Det är en sak att säga att det är ett allvarligt problem och en annan att ge makt till gamla nazister. För att lägga sin röst på SD kan man inte vara något än ren och skär idiot i mina ögon. F.ö. slipper jag gärna påhopp om att jag skulle vara en i problemgruppen eller en linslus (vad du nu menar med det).

Varför tror du då att de röstade på SD?
Att komma och säga att det är idioti kan ju tyckas men säger du då att de är dummare än i resten av landet eller kan det vara att de känner att de är det enda partiet som tar upp ett problem många av dem känner. 20% av alla röstberättigade är mer än att kunna avfärdas med "idioti". Det är enligt mig ett resultat av en total avsaknad av folkligförståelse av de andra partierna, då blir det såhär.

Malmö-motard skrev:
2467344 http://www.val.se/val/val2006/valnatt/K/kommun/12/82/roster.html

Undrar hur det gick till då jag inte trodde det fanns över 20% svenskar i Landskrona :D

Grejen är att dem andra partierna inte gör ett skit & då blir det såhär. Öppnar SD flabben så skall det bojkottas och skygglapparna skall på. Kommer bli kul att se när dem som representerar 20% av dem röstberättigade i landskrona skall bojkottas.

Malmö-motard skrev:

Undrar hur det gick till då jag inte trodde det fanns över 20% svenskar i Landskrona :D

Det kan vi tacka sossarna obefintliga integrationspolitik för. Hade man tagit tag i de här problemen direkt, istället för att lossas som ingenting och tro att det löser sig självt, så hade ingen röstat på SD (nästan). Nu plockar dom röster från missnöjd väljare som ser SD som ända alternativet.

Tragiskt...

MagnusK skrev:
2467552 Varför tror du då att de röstade på SD?
Att komma och säga att det är idioti kan ju tyckas men säger du då att de är dummare än i resten av landet eller kan det vara att de känner att de är det enda partiet som tar upp ett problem många av dem känner. 20% av alla röstberättigade är mer än att kunna avfärdas med "idioti". Det är enligt mig ett resultat av en total avsaknad av folkligförståelse av de andra partierna, då blir det såhär.
Vill nu inte strö salt i såren men hitler va folkvald och det va idioti..

Dock så är det nog många med mig som är trötta på att inte våga parkera i visa områden om det så bara är för att köpa snus. Eller gå hem från festen för man blir rånad. ELLER INTE KUNNA HA LEKTION FÖR EN J*VLA KULTURBERIKARE SITTER OCH SKRICKER OCH GAPPAR HELA TIDEN.

Så avfärda mig som puburtan yngling som inte har någon anning.

Sen kan jag ta dig på en guidad tur i min klass, förortena, tunnelbanan osv. Sen har du nog förstålse för det.

Välkomen till sverige det ända land där du får älska terorist stater men inte sverige.

Helt klart oroväckande att Sverigedemokraterna fått så pass stor andel röster, inte bara i Landskrona utan även på andra håll i skåne. Själv tittade jag lite snabbt på Helsingborgs Dagblads hemsida www.hd.se och konstaterade faktumet.

Integrationspolitiken har drabbat Landskrona hårt. Det är föga förvånande att valresultatet för Sverigedemokraterna gått framåt just där.

Psychobiker skrev:
2467582 Det kan vi tacka sossarna obefintliga integrationspolitik för. Hade man tagit tag i de här problemen direkt, istället för att lossas som ingenting och tro att det löser sig självt, så hade ingen röstat på SD (nästan). Nu plockar dom röster från missnöjd väljare som ser SD som ända alternativet.

Tragiskt...
Återigen :klappar

Å andra sidan ska det bli lite intressant att se vad som händer i fullmäktige när SD får så äckligt många röster. Det SD uträttat i de kommuner de lyckats knipa ett eller ett par mandat kan ju sammanfattas i ett ord - nada.

Malmö-motard skrev:

Det är numera Helsingborg som har tagit över fanan som hojtjuvarnas paradis... ;)

Landskrona må framstå som hemskt, ghettoaktigt, invandrartätt och så vidare men faktum är att staden är på väg upp och jag tror inte SD är rätt parti att fortsätta den trenden. Tyvärr är detta inte något som framstår direkt i media, nya, fina parker byggs, integrationsprojekt tar fart, kriminaliteten och arbetslösheten minskar och ja, det enda jag tror SD kan bidra till är större klyftor i invandrarfrågorna. Typiskt.

Psychobiker skrev:
2467582 Det kan vi tacka sossarna obefintliga integrationspolitik för. Hade man tagit tag i de här problemen direkt, istället för att lossas som ingenting och tro att det löser sig självt, så hade ingen röstat på SD (nästan). Nu plockar dom röster från missnöjd väljare som ser SD som ända alternativet.

Tragiskt...

Precis, sossarnas intregrationspolitik har ju varit ren & skär katastrof. Att ge någon som kommer hit bidrag & bostad i ett ghetto med en klapp på axeln att det ordnar sig funkar knappast.
Bästa integrationsverktyget är JOBB eller en bra utbildning som leder någonstans.

imaster skrev:
2467602 Det är numera Helsingborg som har tagit över fanan som hojtjuvarnas paradis... ;)

Landskrona må framstå som hemskt, ghettoaktigt, invandrartätt och så vidare men faktum är att staden är på väg upp och jag tror inte SD är rätt parti att fortsätta den trenden. Tyvärr är detta inte något som framstår direkt i media, nya, fina parker byggs, integrationsprojekt tar fart, kriminaliteten och arbetslösheten minskar och ja, det enda jag tror SD kan bidra till är större klyftor i invandrarfrågorna. Typiskt.

Mmmm har hört en del om att det blivit lite bättre. Bla att "besökarna" bildat egna trygghetspatruller som patrullerar gator och torg för att få ner kriminaliteten. Iofs blev de väl misshandlade till oigenkännlighet men det kanske inte avskräckt dem? :tummenupp för dem isf.

Hursomhelst hoppas jag verkligen att landskrona får en chans då det är en stad med grym potential... Gillar stan :tummenupp

http://sydsvenskan.se/val2006/omkretsen/article184542.ece

Sverigedemokraterna i Landskrona om valframgången...

"På Sverigedemokraternas valvaka på pizzerian Västra Fäladen jublades det under söndagskvällen.
– Vår framgång beror på att folk har tröttnat på att det är så många invandrare i den här stan. Fortsätter vi ta in så här många invandrare så kommer stan gå under, säger ordföranden Thord Lindblom till Sydsvenskan."

Harmon Rabb skrev:
2467652 http://sydsvenskan.se/val2006/omkretsen/article184542.ece

Sverigedemokraterna i Landskrona om valframgången...

"På Sverigedemokraternas valvaka på pizzerian Västra Fäladen jublades det under söndagskvällen.
– Vår framgång beror på att folk har tröttnat på att det är så många invandrare i den här stan. Fortsätter vi ta in så här många invandrare så kommer stan gå under, säger ordföranden Thord Lindblom till Sydsvenskan."
:zpy Tragiskt är vad det är.

Halogen skrev:
2467596 Å andra sidan ska det bli lite intressant att se vad som händer i fullmäktige när SD får så äckligt många röster. Det SD uträttat i de kommuner de lyckats knipa ett eller ett par mandat kan ju sammanfattas i ett ord - nada.

Ja, demokrati är verkligen äckligt - det är nog det mest passande ordet. :lol

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...