I fix an old motor bike and ride to the Arctic Circle

En 30 år gammal Africa twin verkar tåla en del stryk iaf.
Kan man dessutom hantera den som han gör så kör man ifrån det mesta
i (tet)spåret :tummenupp

Härligt med något som kan köra hoj på riktigt, säga ett gäng väl valda meningar och dela med sig av hojmek och vurpor. Jag måste verkligen uppdatera min Tiger till mer adventure och mindre touring, Tigertämjaren (mitt ideal) behöver något att köra grusbus med.

Jag måste verkligen uppdatera min Tiger till mer adventure och mindre touring, Tigertämjaren (mitt ideal) behöver något att köra grusbus med.
Hade haft min Tiger i ungefär tre timmar när framhjulet gled undan i ett mopedspår på en blöt äng i max 3km/h.
Det räckte för att knäcka hela kylarfästet och allt annat plastskräp flera cm i sidled och det säger väl det mesta av hur mycket adventure den hojen är i sitt grundutförande även om XC antyder att den skulle vara ämnad för något annat än asfalt.

Hade haft min Tiger i ungefär tre timmar när framhjulet gled undan i ett mopedspår på en blöt äng i max 3km/h.
Det räckte för att knäcka hela kylarfästet och allt annat plastskräp flera cm i sidled och det säger väl det mesta av hur mycket adventure den hojen är i sitt grundutförande även om XC antyder att den skulle vara ämnad för något annat än asfalt.
Exakt, man behöver uppdatera den om den ska funka men motorn är kul.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT