I fix an old motor bike and ride to the Arctic Circle

En 30 år gammal Africa twin verkar tåla en del stryk iaf.
Kan man dessutom hantera den som han gör så kör man ifrån det mesta
i (tet)spåret :tummenupp

Härligt med något som kan köra hoj på riktigt, säga ett gäng väl valda meningar och dela med sig av hojmek och vurpor. Jag måste verkligen uppdatera min Tiger till mer adventure och mindre touring, Tigertämjaren (mitt ideal) behöver något att köra grusbus med.

Jag måste verkligen uppdatera min Tiger till mer adventure och mindre touring, Tigertämjaren (mitt ideal) behöver något att köra grusbus med.
Hade haft min Tiger i ungefär tre timmar när framhjulet gled undan i ett mopedspår på en blöt äng i max 3km/h.
Det räckte för att knäcka hela kylarfästet och allt annat plastskräp flera cm i sidled och det säger väl det mesta av hur mycket adventure den hojen är i sitt grundutförande även om XC antyder att den skulle vara ämnad för något annat än asfalt.

Hade haft min Tiger i ungefär tre timmar när framhjulet gled undan i ett mopedspår på en blöt äng i max 3km/h.
Det räckte för att knäcka hela kylarfästet och allt annat plastskräp flera cm i sidled och det säger väl det mesta av hur mycket adventure den hojen är i sitt grundutförande även om XC antyder att den skulle vara ämnad för något annat än asfalt.
Exakt, man behöver uppdatera den om den ska funka men motorn är kul.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back