I behov av Större Hoj

RockabillyBob

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
på väg att köpa
Drar för tillfället runt på brorsans GSXR 600 och har insett att jag faktiskt måste skaffa mig en egen hoj av det snabbare slaget. Dock är jag ganska färsk på detta område då jag tidigare mest ägnat mig åt customhojar.

Jag är ca 190 samt väger mina stadiga 105kg. Vad finns det för hojar som kan passa en sådan som mig utan att jag krampar samman efter 15mil eller så.

Vore klart tacksam för svar!

Skall bli jäkligt najs att köra lite räcer nu i alla fall. :yoparty
.RockabillyBoy

RockabillyBob skrev:
2313699 Drar för tillfället runt på brorsans GSXR 600 och har insett att jag faktiskt måste skaffa mig en egen hoj av det snabbare slaget. Dock är jag ganska färsk på detta område då jag tidigare mest ägnat mig åt customhojar.

Jag är ca 190 samt väger mina stadiga 105kg. Vad finns det för hojar som kan passa en sådan som mig utan att jag krampar samman efter 15mil eller så.

.RockabillyBoy

Pris?

Kawa ZX9 från 98- är sjysta om du är så pass lång...

Suzuki TL1000R är ok i storlek men ZX9 är rätt stora...

rfb skrev:
2313727 Pris?

Kawa ZX9 från 98- är sjysta om du är så pass lång...

Suzuki TL1000R är ok i storlek men ZX9 är rätt stora...

Pris: Tja, under 100' vore najs i alla fall. Men det behöver självklart inte vara så dyrt då det kräver att jag säljer min nuvarande hoj. Så billigare modeller är också väldigt intressant.

Tackar för tipsen, jag skall genast kolla upp dem!

RockabillyBob skrev:
2313699 Drar för tillfället runt på brorsans GSXR 600 och har insett att jag faktiskt måste skaffa mig en egen hoj av det snabbare slaget. Dock är jag ganska färsk på detta område då jag tidigare mest ägnat mig åt customhojar.

.RockabillyBoy

Fan jag tor du behöver deffa lite om du ska ha ut nån effekt! :D

Alla sporttourers brukar väl vara rymliga :va
Att de flesta har lite mer kubik gör ju inte saken sämre.

Testa en busa!?

Hur pass gammalt pratar vi då?

Jag är 1.90 (ok, inte över 100kg ivf)

Sitter faktiskt förvånansvärt bra på min gsxr750-96 (som för övrigt blir till salu nu, hint hint, 32k så är den din!)

Den har funkat kanonfint som nybörjarhoj tycker jag i varje fall. Klart det går inte att jämföra med en modern 1l hoj, men den var riktigt kul tills jag köpte rettan.

RockabillyBob skrev:
2313732 Pris: Tja, under 100' vore najs i alla fall. Men det behöver självklart inte vara så dyrt då det kräver att jag säljer min nuvarande hoj. Så billigare modeller är också väldigt intressant.

Tackar för tipsen, jag skall genast kolla upp dem!

Ja du,ZX9R får du från ca 45 tkr, 98 och framåt, man sitter bekvämt på den även om man är 190 cm, den har ju över 140 hk oavsett modell så effekten lär räcka till...även till 105 kg...men en ZX12R vore kanske på sin plats när du är så pass tung...de börjar bli billiga nu också...

http://www.blocket.se/vi/8751071.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8250097.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/8601342.htm?ca=11_s

RockabillyBob skrev:

.RockabillyBoy

Är själv 193 cm o ca 100 kg, jag har suttit bra i sadeln både på fzr 1000, Rf 900 och nuvarande cbr 929 både på kort o långturer, sen att allt ser ut som en moppe när man är stor, det får man leva med..var som en granntant sa åt mig "är den inte lite liten åt dig.."

RockabillyBob skrev:
2313699 Drar för tillfället runt på brorsans GSXR 600 och har insett att jag faktiskt måste skaff
.RockabillyBoy

Är 192, sitter fint på min TL1000R. köp en sån eller 2!

RockabillyBob skrev:

.RockabillyBoy

Ligger på 191 cm å 110 kg å åker 60-70 mil (med några kortare bensträckare) på min R1:a -03 utan några större problem.. Den e f.ö till salu.. :)
///MVH Johan

Galet vad många svar det kom och fort gick det också!

Tackar för alla råd, jag skall genast ge mig ut och recognicera de olika modellerna. Har en bra kontakt här i närheten som kan ta hem lite hojar som man kan testköra och se vad som känns bäst, men det verkar i alla fall inte som om det är ett omöjligt scenario.

(Och som det nämndes i tråden, visst, kanske vore det fint att tappa lite vikt, men det är ju inte mitt fel att det är så olagligt fint att dricka en bärs eller två då och då!) :fyllisar

Tror att du skulle sitta väldigt bra på en Honda VTR också.
Kolla in www.vtr.nu för mer information.

Visserligen bara 110hk..

RockabillyBob skrev:

.RockabillyBoy

Ser att du fått många tips på hojar och för att göra det ännu krångligare för dig tänker jag tipsa dig om en helt annan hoj som ingen nämnt tidigare i tråden.

Jag är själv ca 1.90 och väger styvt 100 kg och av alla hojar jag testat tycker jag mig åka bäst på min Aprilia RSV Mille. En kanonhoj, som inte är så himla vanlig dessutom.

Stor hoj

RockabillyBob skrev:
2313806 Galet vad många svar det kom och fort gick det också!

Tackar för alla råd, jag skall genast ge mig ut och recognicera de olika modellerna. Har en bra kontakt här i närheten som kan ta hem lite hojar som man kan testköra och se vad som känns bäst, men det verkar i alla fall inte som om det är ett omöjligt scenario.

(Och som det nämndes i tråden, visst, kanske vore det fint att tappa lite vikt, men det är ju inte mitt fel att det är så olagligt fint att dricka en bärs eller två då och då!) :fyllisar

Om du inte är ute efter modern sporthoj, så titta på muskel maskiner från 80 talet.
Suzuki GSX 1100 finns det gott om, den är stor och tung, motorn är kanon (och både kan och tål trimmning)

El Maco skrev:
2314172Jag är själv ca 1.90 och väger styvt 100 kg och av alla hojar jag testat tycker jag mig åka bäst på min Aprilia RSV Mille. En kanonhoj, som inte är så himla vanlig dessutom.

:tummenupp

Jag är visserligen bara 1.86 men jag skulle gott kunna vara längre på Millen.

RockabillyBob skrev:
2313699
Jag är ca 190 samt väger mina stadiga 105kg.

Vi är ungefär lika stora du och jag ( FETTO :pannkyss )

Jag sitter jäkligt bra på min mille, den har hög sadelhöjd så det funkar fin fint.

Innan denna hadde jag en 929, sanningen skall fram, jag satt bättre på den, men det beror till 80 % på mjukare stopning i fisdynan. Jäkligt nice båge den faktiskt.

min första hoj va en gixxer 750 -95 kanon första hoj för mig, så jag lägger ett gott ord för ovanstående talare som hadde en till salu.

// Zejt

RockabillyBob skrev:

.RockabillyBoy

Hayabusa

hoj tips

Är ju lite färgad men tycker du skall prova nya GSF 1200 s inte en renodlad sporthoj men ganska så potent :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back