I behov av boende i 2år (inneboende lr vad kvittar...nästan...)

hmm...nog för det är dyrt men sov du när dom snacka löner?? :va :tungan

Innan du ens kan ta jobb som pilot måste du väl ha en sjujäkla massa flygtimmar? Vad jag förstått sticker många över till USA och är flyglärare för att få ihop sina timmar.

Inrikespiloter har ju inga feta löner tyvärr. Först när du börjar flyga lite längre sträckor utomlands som du kan casha hem en fet lön, men vägen dit är inte det enklaste. Hade det varit min ultimata dröm så hade man ju säkert ändå försökt. Lycka till:tummenupp

Har de fortfarande gratis utbildningen i Ljungbyhed? Fast att komma in i den skolan är väl som att vinna på lotto:D

Pm'ar dig numret till tjejen som hyr ut. :tummenupp
Sen är ett tips att starta ett event på facebook, sprida det utav bara helvete och låta folk bjuda in folk som känner folk osv. Rätt som det är så har du napp!

Jag kom att tänka på att jag har en god vän som har en tvåa inne i stan, på burgrevegatan. Hon är mkt noga med vem hon hyr ut till i andrahand och har inte valt någon än, fastän hon flyttade för flera månader sedan. :)
Kan höra med henne också.

Som ja sagt tidigare så är ett Garage mer ett krav än önskemål (alt. storhiss o möjlighet till inomhus parkering...:hihi ) men finns det o tillgå så kollar ja gärna upp den med...:tummenupp

btw. Facebook är ingen sida ja vill va i närheten av....o är du medlem rekomenderar ja att du läser avtalet en gång till o denna gången noga....:gnissla :brinnerup

Innan du ens kan ta jobb som pilot måste du väl ha en sjujäkla massa flygtimmar? Vad jag förstått sticker många över till USA och är flyglärare för att få ihop sina timmar.

Inrikespiloter har ju inga feta löner tyvärr. Först när du börjar flyga lite längre sträckor utomlands som du kan casha hem en fet lön, men vägen dit är inte det enklaste. Hade det varit min ultimata dröm så hade man ju säkert ändå försökt. Lycka till:tummenupp

Har de fortfarande gratis utbildningen i Ljungbyhed? Fast att komma in i den skolan är väl som att vinna på lotto:D

250tim (nu snackar ja CPL-Helikopter då..) är kravet för o kunna jobba med tanke på Luftfartsstyrelsens regler + försäkringsbolagen...
o ja får in 200tim till "uppkörningen" för CPL-H...däribland en del på egen hand efter 1år...o då kan man flyga lite till bara så man har 250tim direkt efter skolan alt. man hyr R-22:an efter man fått CPL-H certet....

hurvida Ljungbyhed har "gratis" utbildning lr ej låter ja va osagt, men vad ja vet har dom inte Helikopter utbildning där...:huvet vilket hade varit förbannat nära o bra....:huvet :3freak

Huset är sålt nu...(nya ägarna tar över den 1/11-09 senast) nästa utbildningsstart är ngn gång i Januari....på G i rätt riktning!! WOHO!!

Eventuellt kan ja ordna ett rum i en etage lägenhet som ligger i Eriksberg. Det är iaf rätt sida av stan för att ta sig ut till Säve. Däremot vet jag inte hur de e med parkering. Men de borde finnas nåt garage i närheten man kan hyra plats i :tummenupp

Pma mig ditt nummer så ger jag de till personen som hyr ut rummet.

men svenskpilotutbildning har ett campus som ligger ngn kilometer ifrån skolan,,har för mig dom tar 2 lr 3 tusen kr i månaden..

men svenskpilotutbildning har ett campus som ligger ngn kilometer ifrån skolan,,har för mig dom tar 2 lr 3 tusen kr i månaden..

3k/mån tar dom...ringde o kollade igår...få se hur ja gör...vill gärna kolla mina alternativ o se om där är ngt som är bättre på alla sätt o vis...

+blev uppringd av mäklaren idag...dom tar huset den 1:e Okt ist...så nu är kåken borta om (ca) 30dar...:yoparty:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman