TinaTjejen skrev:
Ni kan inte snoka reda på en plats till bilen i garaget då?
Då är det bara att ställa MC:na i samma ruta.
Det är kört, det är jättelång kö för att få en plats för bilen.
Såhär ligger det till. När jag flyttade in i lägenheten för 2 år sedan informerade hyresvärden mig om att det var ok för hyresgäster i huset att förvara sina motorcyklar i mopedgaraget (huset har 2 cykelgarage till, så detta förråd är alltså ett mopedförråd). Jag ställde in min hoj där. När emmi sov över hos mig så ställde vi några nätter ner hennes hoj med. Då sa hyresvärden till att det var inte ok eftersom hon inte var hyresgäst. Ok sa vi och tog bort hojen därifrån.
Nu har Emmi bott i lägenheten sedan ett år ca och nu får plötsligt hyresvärden fnatt och hävdar att hojarna ska ut inom en viss tid och så vidare på grund av platsbrist. Jag ringde till mannen som skickat brevet till mig och fick en avhyvling efter noter. Blev riktigt chockad faktiskt. "Det har dom bestämt i ledningen, det har du inget med att göra" var hans sensmoral genom samtalet. Jag lade på luren och bestämde mig för att koppla in dom som snor 70 kronor i månaden från mitt konto för lite hjälp.
Efter kontakt med en trevlig dam på hyresgästföreningen kom vi fram till att jag borde ringa eller skriva ett brev och föreslå en liten "kompromiss" till hyresvärden innan hyresgästföreningen hjälpte till i ärendet genom att ringa åt mig. Så jag ringde den ansvariga på företaget jag hyr av (som på intet sätt var trevlig han heller) och sa att ikväll när jag kommer hem från jobbet ställer jag ihop min och min sambos hojar så att dom tar så lite plats som någonsin möjligt och så kan han gå ner i förrådet och ta en titt imorgon bitti och meddela mig om det är en lösning vi båda kan acceptera. Så nu har jag ställt om hojarna och väntar på att han skall kontakta mig imorgon.
Samtidigt kan jag meddela att jag räknade igenom cykelbeståndet i dom andra cykelrummen som betecknas "knôkafulla" av hyresvärden. Resultatet var följande.
I första rummet hade 15 av 18 cyklar punka på ett eller båda hjulen.
I det andra rummet hade 5 av 11 cyklar punka på ett eller båda hjulen
I mopedförrådet står 2 cyklar. Den ena har inte använts på 2 år (2-hjulspunka) och den andra verkar vara "aktiv" för tillfället.
Pinsamt, hoppas det löser sig, annars får hyresgästföreningen ta över ärendet, för att bli utskälld är inget jag accepterar i onödan.
//jaG