Hyreslägenhet i Helsingborg sökes

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Hej allihopa,

är på väg tillbaka till Helsingborg efter en tid utomsockenes.
Om det är någon som hör någon som vill bli av med en 1:a eller 2:a får ni gärna hojta till. Helst Olympia, Slottshöjden, Stattena, Tågaborg eller däromkring.

/Caroline
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Tingeling skrev:
2469810 Hej allihopa,

är på väg tillbaka till Helsingborg efter en tid utomsockenes.
Om det är någon som hör någon som vill bli av med en 1:a eller 2:a får ni gärna hojta till. Helst Olympia, Slottshöjden, Stattena, Tågaborg eller däromkring.

/Caroline

Inneboende är uteslutet? :rolleyes:
 

Lassehbg

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-5
oj du väljer områden där folk får stå i kö i flera år för att ens få komma och titta på lägenheter, förmodar du ställt dig i helsingborgshems kö nog det bästa du kan göra och kanske utöka omkretsen vart du vill bo, köper du mc sen tar du dig snabbt dit du vill ju*ler*
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Lassehbg skrev:
2470020 oj du väljer områden där folk får stå i kö i flera år för att ens få komma och titta på lägenheter, förmodar du ställt dig i helsingborgshems kö nog det bästa du kan göra och kanske utöka omkretsen vart du vill bo, köper du mc sen tar du dig snabbt dit du vill ju*ler*

När jag flyttade till Hbg förra gången så hade jag flyttat in i lägenhet på Olympia en månad efter jag började leta. Hade jag tur då eller..:D

Man kan ju önska, men sen får man nog ta vad man hittar.
 

Lassehbg

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki ER-5
japp du hade väldig röta då skulle jag vilja påstå fast sen förstår jag inte varför så många vill bo där uppe överhuvudtaget går ju inte parkera där eller hitta garage
 

Weloz

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Ja...
Hoj
GSX-R 750
Tingeling skrev:
2469810 Hej allihopa,

är på väg tillbaka till Helsingborg efter en tid utomsockenes.
Om det är någon som hör någon som vill bli av med en 1:a eller 2:a får ni gärna hojta till. Helst Olympia, Slottshöjden, Stattena, Tågaborg eller däromkring.

/Caroline

Har en lägenhet åt dig. Dock en bit från stan....:lol
Meeeen... närma till jobbet :fakta
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Weloz skrev:
2470364 Har en lägenhet åt dig. Dock en bit från stan....:lol
Meeeen... närma till jobbet :fakta

En bit från stan? :va Jag tycker Billesholm är landet, vad är Eket då? :confused:

Men helt rätt, hade haft cykelavstånd till jobb :)
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Lassehbg skrev:
2470103 japp du hade väldig röta då skulle jag vilja påstå fast sen förstår jag inte varför så många vill bo där uppe överhuvudtaget går ju inte parkera där eller hitta garage

Fårstår du inte varför normalt folk föredrar Tågaborg/Olympia(villorna) framför Dalhem/Drottninghög/Planteringen?

Testa att vandra runt i områdena och se dig om.
Bor bara fanskap på de områden.

Visst kan det vara jobbigt med P-plats ibland, men det löser sig oftast med tiden genom att du antingen får egen P-plats eller eget Garage förr eller senare.
Garaget kan kosta en tusing, men hellre det än ett garage på Drottninghög för 350kr inkl. kontinuerliga inbrott för att nån sett en fin båge glida in där.

Jag hade min båge på gatan kanske 5 gånger när jag bodde på Drottning hög. Sista gången skulle jag bara upp och käka och sen ut, då var den väck - hittade den en bit bort sen.

Bor på ett annat område idag och har haft min båge ute var eviga dag utan att nånting har hänt. Tillfällighet?
Glöm det, det handlar om folket som bor i området.
Svindyra bostadsrätter=lite mer välbärgade folk som inte går på soc eller har fogden(snuten) efter sig. Folk som oftast kan skilja på sin egen och någon annans bil/egendom.

Så är det.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tingeling skrev:
2469810 Om det är någon som hör någon som vill bli av med en 1:a eller 2:a får ni gärna hojta till. Helst Olympia, Slottshöjden, Stattena, Tågaborg eller däromkring.
/Caroline

Kontakta Helsingborgshem och privata hyresvärdar på de aktuella områderna. Ibland kan man ha tur precis som du antyder i ett senare inlägg. Har svårt att se hur någon skulle kunna överlåta sin lägenhet utan ovan nämndas medgivande. Mig veterligen är det få hyresvärdar som låter sina hyresgäster påverka vem som flyttar in efter att de flyttar ut.

Nu vet jag inte vart ni bor i nuläget. Har ni ett förstahandskontrakt i annan större stad på ett attraktivt område kan ni alltid försöka med ett byte.

Jag har sett att det ibland utannonseras lägenheter som blivit lediga i Helsingborgs Dagblad. Desto oftare utannonseras andrahandsuthyrningar av lägenheter. En sådan kanske inte vore så dumt under en övergångsperiod tills du fått tag i något bättre. Med andra ord håll koll på Helsingborgs Dagblad, det kan vara guld värt!

Lycka till i ditt sökande efter bostad!
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Harmon Rabb skrev:
2474218 Kontakta Helsingborgshem och privata hyresvärdar på de aktuella områderna. Ibland kan man ha tur precis som du antyder i ett senare inlägg. Har svårt att se hur någon skulle kunna överlåta sin lägenhet utan ovan nämndas medgivande. Mig veterligen är det få hyresvärdar som låter sina hyresgäster påverka vem som flyttar in efter att de flyttar ut.

Nu vet jag inte vart ni bor i nuläget. Har ni ett förstahandskontrakt i annan större stad på ett attraktivt område kan ni alltid försöka med ett byte.

Jag har sett att det ibland utannonseras lägenheter som blivit lediga i Helsingborgs Dagblad. Desto oftare utannonseras andrahandsuthyrningar av lägenheter. En sådan kanske inte vore så dumt under en övergångsperiod tills du fått tag i något bättre. Med andra ord håll koll på Helsingborgs Dagblad, det kan vara guld värt!

Lycka till i ditt sökande efter bostad!

Tack för alla tips :) Står i kö på Helsingborgshem samt flera andra, kollar HD och Blocket var dag. Men det är tungt :( Är bara att hoppas på lite tur :)
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
[- sNaIjK -] skrev:
2469986 Inneboende är uteslutet? :rolleyes:

Är ju f-n vad det ska vara svårt att få tag i en lägenhet :mad: . Alla i Hbg verkar ju åka bort 4 månader och vill hyra ut sina lägenheter under den tiden.
Får snart ta och fundera på ditt erbjudande sNaIjK. :tungan
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Sänk kraven och ta det som finns till att börja med, alltid lättare att hitta ny lägenhet, byta o.s.v när man väl har en.
 

YappE

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Sundets Pärla
Hoj
Såld!
Jag har ju sagt till dig hur du ska göra för att få en bra lgh snabbt där du vill ha.. Men den flyger ju inte hem o knackar på dörren o säger nu e jag ledig... Du får ju ligga i lite o ringa utav bara helv......
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
hej hopp. jag har en lägenhet till dig.

andra hand iofs

skickar ett PM med mitt telefon nummer
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Minimal skrev:
2506548 Sänk kraven och ta det som finns

Jaa.... :) Eller HÖJ kraven och flytta till en Sval oas i en Het region (Ängelholm)... bästa kommunen i regionen :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Rickar skrev:
2514928 Jaa.... :) Eller HÖJ kraven och flytta till en Sval oas i en Het region (Ängelholm)... bästa kommunen i regionen :tummenupp

Bonnställe ju.
Kolla rosfestivalen vad det är för folk ute - gamlingar och 18åringar med en volvo240....
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top