Tusenlapp i månaden ger ett veckopris på 250 kr.
2 månader är nya däck.
3 så kan du slänga in ett drivpaket också.
Hur mkt för olja o filter ? Ca 500, kan det vara rimligt ?
Gör du din service själv så borde 250 kr/vecka täcka det, om han står för försäkring, annars blir det lite mer.
1000 kr är väl absolut minsta summan man kan hamna på vid avbetalning, rimligt ?
Lämna ner för service, eller om det kommer att kosta mer att hålla henne rullande, kör minst 1500 per månad. Ska ju inte kosta dig något att låna ut cyklen. Det är åtminstoned så som jag ser på det.
Om han väljer o köpa cyklen, eller vurpar o får lösa ut den, dra av redan inbetald summa på köpeskillingen ?
Min erfarenhet är att aldrig göra affärer med kompisar, blir bara massa sura miner efteråt, men om du känner att du måste, se till att ha papper på vad som gäller.
Kollade på o hyra något lite sportigt då jag bodde i malmö, och skulle då kostat minst 1000 kr per dag.
Vidare filosoferat, om killen har pengar, cyklen ligger på classicförsäkring om jag inte missförstått, så 2000 kr per månad borde täcka driftskostnader, service o dyl.
Och då känns det inte riktigt som du skänker bort det, men inte heller som du lurar honom sett på vad de faktiska kostnaderna är, och vad det skulle kostat att hyra på firma.
Men det är bara mitt sätt o se det.
Är en gammal cykel, så ungefär vad som helst kan hända, särskillt med en färsk förare. Är det inte genesis modellen vi pratar om ?