Hyra ut lgh/br på korttid? Tips please.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Någon som har hyrt ut sin lägenhet på kort tid i Sthlm och har tips om nån bra förmedling som t.ex. hyr ut till företag? Vill också om jag hyr ut ha hyfsat betalt. Vet att man ska hyra ut för marknadsmässig hyra + max 10-15% för att det är möblerat. Vill ha ut mer om jag ska hyra ut den.

Jag ska kanske jobba utomlands i ca 4 månader kommande vår. Vill inte riskera strul med betalning och att den som hyr sliter/pajar saker/inredning under tiden. Har precis fått ordning hemma med nya möbler och splitternytt kök så jag är inte så sugen på att nån har det som partycentral direkt.

/Nicke

Nicke skrev:
2581687 Tjena,

Någon som har hyrt ut sin lägenhet på kort tid i Sthlm och har tips om nån bra förmedling som t.ex. hyr ut till företag? Vill också om jag hyr ut ha hyfsat betalt. Vet att man ska hyra ut för marknadsmässig hyra + max 10-15% för att det är möblerat. Vill ha ut mer om jag ska hyra ut den.

/Nicke

Om du tar "för mycket" betalt så finns risken att hyresgästen kommer och kräver tillbaka pengarna i efterhand. De pröjsar alltså snällt så länge de bor där och när de flyttat ut så berättar någon polare med insikt att det finns en chans för dom att få lite stålar tillbaka.

Hyra ut till folk man känner eller till bekantas bekanta är det nog nästan som gäller idag, tyvärr...

Nicke skrev:
2581687 Tjena,

Jag ska kanske jobba utomlands i ca 4 månader kommande vår. Vill inte riskera strul med betalning och att den som hyr sliter/pajar saker/inredning under tiden. Har precis fått ordning hemma med nya möbler och splitternytt kök så jag är inte så sugen på att nån har det som partycentral direkt.

/Nicke

Hur ut den till någon du känner eller iaf till någon som du har fått rekommendationer på att det är en bra och skötsam person. Jag skulle personligen aldrig hyra ut en lägenhet till någon som man hittat på blocket.

Om du tar ut för mycket hyra är det ganska lätt för hyresgästen att få tillbaka överskottet. Att personen sliter på lägenheten får du utgå ifrån eftersom han faktiskt ska bo där, men det ska naturligtvis handla om ett normalt slitage.

Annars finns det väl kanske folk här som behöver vinterförvaring till sina motorcyklar. :D

Hmm... jag är helt medveten om det där med skälig hyra och kanske skiter i det därför plus att jag kan sova lugnt. Jävla Sverige, jag borde få hyra ut min egen br för vad fan som helst tycker jag rent egoistisk. Well... ska leta vidare på nätet och se om man kan hyra ut till SAS eller liknande. Känns tryggare med ett ftg bakom men nu lutar det åt att den står tom.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg