Hyra ut garage?

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03
OM man skulle vilja hyra ut sitt garage i stockholmsområdet ( ca 35-40 kvadratmeter). Varmgarage. Tillgång till vatten och el.
Hur mycket tror ni man skäligen skulle kunna få betalt? :va

Beror nog på var det ligger. Från ett par hundra kronor per månad och uppåt vore väl rimligt. Ligger det i anknytning till ditt hem skulle jag vara restriktiv vem jag hyrde ut till. Även om din hyresgäst är ärlig behöver inte eventuellt medföljande personer vara det. Skulle fokusera på det framför att maximera eventuella hyresintäkter.

Skäligt enligt mig, men du kan ju dubbelkolla på t.ex. Blocket vad folk tar för dylika garage/lokaler.

Bara förvaring: 1000-2000:-
Möjlighet att meka lite: 1500-2500:-
Centralt läge så lägg på en 500-1000:-
Riktigt centralt läge så lägg på 2000-3000:-

Exklusive moms ifall det är firma--firma
Inklusive moms ifall det är helt privat.

Gäller 1000 kr/mån även om garaget ligger i ytterområden i Stockholmstrakten?

Förutom blocket kan ni ju undersöka vad bostadsföretagen tar i hyra och därefter bestämma vad ni själv anser skäligt.

Om man ska göra det by the book. Kolla upp vad som gäller. Vet själv inte vad som gäller när det är privatpersoner som hyr ut. Om ett hyresföretag hyr ut till en extern hyresgäst måste man lägga på moms på hyran. Det är en ny lag man införde för ett par år sedan. Är det en intern hyresgäst är priset exklusive moms. Nu pratar jag endast om uthyrning till privatpersoner.

Det finns ju möjlihet att meka osv. Inte så intresserad av någon som kanske brummar in 01:00 och för allt för mkt liv med tanke på att det är i anslutning till min bostad. Man får väl slänga ut en blänkare och se hur intresset är. Mest orolig att få in "oärligt" folk på tomten...

35-40 kvm = 5-7 hojar borde väl få plats!?

plocka 300 kr per hoj och månad låter väl inte så dumt?
inte så dyrt för varje enskild hoj-ägare, och en klart godkänd summa till dig?

*edit* eller med plats för 5-7 hojar tänker jag nog visserligen lite mer vinterförvaring än mek-plats - allt beror väl på vilka krav folket med hojarna har.
Och en annan fråga är om du ens vill hyra ut till flera personer eller försöka hålla det till bara en?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park