Hyra Snöskoter?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Jag funderar på om det finns något ställe som hyr ut snöskotrar?
tänkte att man kanske skulle hyra sig en när man ska te sälen nån vecka eller så, det hade ju varit hur skoj som hellst, nu e frågan...

var kan man hyra snöskoter??

Fluxir skrev:
tänkte att man kanske skulle hyra sig en när man ska te sälen nån vecka eller så, det hade ju varit hur skoj som hellst, nu e frågan...

I sälen finns väl bara vanliga skoterturer. Vill du hyra o åka själv så vet jag bara ett ställe i åre som hyr ut.

Åk till något ställe som säljer och verka intresserad och be att få provköra en ett par dagar, utan köptvång. Fast det kanske är en fördel att känna personalen i fråga, vi fick låna en Taiga 500cc 04a i 5 dagar för en påse bullar. :yoparty

Hyra snöskoter är dyrt. :va

sportarn skrev:
I sälen finns väl bara vanliga skoterturer. Vill du hyra o åka själv så vet jag bara ett ställe i åre som hyr ut.

okej, jag vet att det fanns ett ställe i sälen förut, men ja tror han la ner.. varför vet ja inte :(
det va väl ganska dyrt, men det jag funderar på skulle göra det skapligt billigt endå...

Tjet skrev:
Åk till något ställe som säljer och verka intresserad och be att få provköra en ett par dagar, utan köptvång. Fast det kanske är en fördel att känna personalen i fråga, vi fick låna en Taiga 500cc 04a i 5 dagar för en påse bullar. :yoparty

Hyra snöskoter är dyrt. :va

det va väl lite orättvist.. var va det? jag har många påsar bullar... :banana

det är inte möjligt att dom kan hyra ut en skoter från ett sånt ställe?
över tre-fyra dagar typ?

Fluxir skrev:
det va väl lite orättvist.. var va det? jag har många påsar bullar... :banana

det är inte möjligt att dom kan hyra ut en skoter från ett sånt ställe?
över tre-fyra dagar typ?

Lantmännen i Kalix, min morbror som är bonde och köper allting av dom skötte snacket. Kanske därför. :tungan

Men det är ju helt klart värt ett försök att höra på något sådant ställe! :tummenupp

Tjet skrev:
Lantmännen i Kalix, min morbror som är bonde och köper allting av dom skötte snacket. Kanske därför. :tungan

Men det är ju helt klart värt ett försök att höra på något sådant ställe! :tummenupp
Bara resan upp dit kostar ju mer än vad det skulle kosta att hyra en nån annanstans.

Fluxir skrev:

Har ingen koll på just Sälen men ring deras turistbyrå så får du bäst svar.

Skoj som attans att åka serru!

Min bror hyrde en mountainmax på den tiden de just kommit nånstans kring hemavan. Vill man hyra en ganska bra (läs värsting) maskin så lär det ju kosta kring 1000 pix/dygnet..

Bekant hyrde en 550 Sporttouring för 4500kr /6dagar..
vill du ha något med mer pulver så blir det garaterat dyrare..

Jag vet inte om alla vet det, men det finns något som heter Internet. Letar man där kan man hitta MASSOR av information! :tummenupp

www.salen.se -> Aktiviteter - > Snöskoter ->

http://www.hyraskoter.nu/

Skitsvårt. ;)

Dryg så jag räcker länge,
/Fredrik

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...