Hyra släp till 2-3 hojar?

Ja det där stödet var snmutt, någon butik som saluför?

Jo när vi var på Gotland var det en som hade en smidig aluminiumramp för av/pålastning, ngt tips på sådant? Naturligtvis kan jag själv kasta på/av min 230kg-hoj men jag vill ju inte riskera att sträcka mig ;)

Nu vet jag inte var du bor men, Lillemans MC i Lund har dessa stöd till salu. :tummenupp

Jo när vi var på Gotland var det en som hade en smidig aluminiumramp för av/pålastning, ngt tips på sådant? Naturligtvis kan jag själv kasta på/av min 230kg-hoj men jag vill ju inte riskera att sträcka mig ;)

2st plank 2000-2500*195*45mm finns på bauhaus tex. Den ena skruvar man sidobrädor ca 90mm på och kör upp hojen på. Den andra går man på. Läggs ovanpå varandra och spänns med spännband på släpet. Inte lika lätt men betydligt billigare. Eventuellt snedsågar man ändarna på hojplankan. Borra ett hål för en lång M10bult som man passar in mellan släp och lem så flyttar inte plankan på sig. Håller både för 260kg bandit och 200 kg GSXR750.

Tom biltema har hopfällbara aluramper 41-061 1399:- så de finns i närmsta hojbutik men de kostar mer än plankor.
41-061_m.jpg

Last edited:
Tom biltema har hopfällbara aluramper 41-061 1399:- så de finns i närmsta hojbutik men de kostar mer än plankor.

Hrm ja man ska ju miljökompensera eller vad det hette så plank kanske inte är en sådan dum idé... Får ringa byggare Bob-polaren så får han gå lös med spikpistolen ;) Skruv kanske är att föredra dock.

De flesta firmor som säljer släpvagnar säljer även alu-ramper för ett par hundringar. Klart smidigare än plankor.

Fördelen med aluramperna är att de är krökta. Har du kåphoj finns risken att undre kåpan slår i vid skarven mellan billigplankramp och släp :)

Så var det med min Daytona i alla fall.

24mx.se eller va de nu heter har ramper!

*/ ?>
Back