hyra scooter

Marcus skrev:
Som vanligt när det gäller Grekland slänger jag bara in en varning för hal asfalt! Var på Kreta förra veckan, hyrde en Kawa KLE500 (on/offroad), och jag lyckades få mustiga framhjulssläpp vid ett antal gånger, speciellt inne i städerna vid rödljus, etc. Det är en avsevärd skillnad på fästet där jämfört med hemma i Sverige. Men jag rekommenderar ändå hojhyrning på Kreta, finns några riktigt fina vägar också, en bit upp på högplatåerna som svänger och sveper lagom fint längs bergen, t ex vägen mellan Vrisses och Imbros, västra Kreta. Tror jag körde en halvtimma utan att träffa på en raka. :)

Apropå ingenting så fick jag betala en tusing (100 €) för fyra dagar med ovannämnda hoj, skotrar går från 8-10 € och uppåt per dag. Det går bra att pruta, för det finns många uthyrare.

Jag har tidigare hyrt mc på Korfu och märkte också att det kan vara hur halt som helst i vissa kurvor. Någon påstod då, vet inte om det stämmer, att de var lastbilar lastade med olivolja som dräller lite olja vid kurvor&start&stopp. Bra tips med Västra kreta, ska kolla upp det.

En tusing för 4 dgr&500offroad låter som hyffsat pris.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back